Најављено гостовање балетских звезда Клаудије Д’Антонио и Данила Нотара, као и рад са савременим кореографима Ициком Галилијем и Енриком Морелијем

Наредне године, први наступи на светским сценама!

 Балет за нови век

Балет за нови век

Данас је у згради Покрајинске владе одржана конференција за новинаре на којој је представљена сезона извођења балета “Крцко Орашчић”, почетак рада на новим продукцијама, али и најављена замена балетског пода у салама у којима играчи Балета Српског народног позоришта свакодневно вежбају.

Новинарима су се обратили директорка балета Српског народног позоришта Аја Јунг, прваци и солисти Балета Српског народног позоришта, Ана Ђурић, Катарина Зец, Рајна Рамовић, Самјуел Бишоп и Давид Груосо, као и израелски кореограф Ицик Галили.

Током овог и наредног месеца, на великој сцени Српског народног позоришта, на програму је легендардни балет “Крцко Орашчић”. Главне улоге у представи тумачиће сјајни играчи новосадског Балета, док ће им се 27. новембра прикључити звезде Балета Театра Сан Карло из Напуља, Клаудиа Д’ Антонио и Данило Нотаро. Ова сарадња са Балетом најстаријег театра у Италији, уједно је и најава богате међународне сарадње која очекује публику и уметнике најстаријег српског театра – Српског народног позоришта. Са обзиром да су све најављене представе распродате, у јануару ће се представа “Крцко Орашчић” играти још три пута.

Током децембра, у својству педагога и репетитора, са играчима Балета Српског народног позоришта радиће Александар Антонијевић. Новосадски ђак, Антонијевић је обележио једну епоху као дугогодишњи првак Канадског националног балета у Торонту. Гостовао је на најпознатијим светским позорницама, а затим радио као педагог и репетитор са најбољим трупама у свету, укључујући дуге сарадње са Балетом Бољшој театра или Балетом Краљевске данске опере. На позив Аје Јунг, био је гост Београдског фестивала игре пре нешто више од десет година, а сада је позван да у граду у коме је направио своје прве балетске кораке и дипломирао, ради са професионалним играчима. “Његов долазак је чиста привилегија за младе играче који ће научити много” – рекла је Аја Јунг.

На конференцији је изражена захвалност Покрајинској Влади уз чију подршку ће се ускоро заменити дотрајала балетска подлога и штапови у јединој балетској сали у којој вежбају новосадски играчи. Најављена је куповина професионалног пода, посебне дрвене и пластичне подлоге која амортизује доскоке и важна је у превенцији повреда. Постојећи под датира из осамдесетих година прошлог века, а својом структуром, неравнивама и измењеном бојом, представља опасност у обавезној рутини скокова и рада на шпиц патикама. Зато постоји велика захвалност да је проблем око пода коначно решен – чули смо на овој конференцији.

Најављене су и нове премијере, односно почетак сарадње са два позната савремена кореографа – Енриком Морелијем и Ициком Галилијем, али и наставак неговања балетске традиције кроз обнове или нове поставке балета “Дон Кихот”, “Лабудово језеро”, “Копелија”, “Жизела”…

Делује да је новосадски Балет у озбиљним припремама да отпочне исписивање своје нове и другачије улоге у културном животу Србије и региона.

Leave a comment