Лепота је често идеализована и постављена као високи стандард, али да ли заиста дефинише нечију вредност? У данашњем друштву, фокус на спољашњој лепоти, може засенити друге квалитете који су једнако важни, попут интелигенције, емпатије и карактера. Кроз овај текст, истражићемо како прецењивање лепоте може ограничити нашу перцепцију и вредновање других људи.
Различите културе и епохе имале су своје дефиниције лепоте, на пример, у античкој Грчкој, лепота је била повезана са хармонијом и пропорцијама, док су у ренесанси уметници тражили да прикажу идеалну лепоту људског тела. Чак су и различите боје, облици и стилови били симболи лепоте у различитим временима.
Како је данас доминантна медијска визуелна култура, спољашња лепота постаје императив.

Данас све више схватамо да није, а ширење те свести дугујемо управо медијима који постају најзначајнији извор информисаности (пример: Black Lives Matter, нови Дизнијев филм о Малој Сирени. Оно што са сигурношћу могу да кажем, је да млади нису свесни колико су лепи, самим тим ни пролазности своје лепоте. Некада из клишеа произилазе основне истине попут ове “Младост је увек лепа.” Млади најчешће нису свесни своје природне лепоте јер је адолесценција процес у којем долази до интериоризације друштвених стандарда лепоте њиховог комбиновања са личним идејама, што је веома конфузан процес за младог човека, а неусклађеност тока овог процеса јесте извор несигурности младих у свој спољашњи идентитет.
Спољашња лепота може бити привлачна на први поглед, али је унутрашња лепота, коју чине доброта, самосвест, великодушност оно што никада не бледи и чини човека посебним.
Жељка наводи да млади још увек имају параметре разликовања спољашње и унутрашње лепоте које су им интериоризоване социјализацијом.
Млађе генерације су у процесу стицања знања и свести о разним феноменима, па тако и о природној лепоти. Да ли ће они ту свест стећи зависи од одраслих који их свесно или несвесно уче вредностима (родитељи, школа, медији).
Филозофи су имали много тога да кажу о лепоти. Платон је сматрао да је лепота одраз универзалних идеја, док је Кант истицао да је лепота субјективна и зависи од нашег доживљаја. Чак су и савремени филозофи истицали концепте.
Лепота није у лицу, лепота је светлост у срцу, рекао је Халил Џубран.
Текст: Милица Максимовић
Фото: Unsplash.com