Ментално здравље младих је једна од важних друштвених тема којој се, услед свих изазова које носи наша ужурбана свакодневица, указује исувише мало пажње, па је она, и поред очигледних помака, још увек у домену табуа. Штавише, подаци показују да у Србији чак 1/3 младих не зна како може добити психолошку помоћ, док готово 40 одсто њих каже да би стигма у вези са менталним здрављем морала да се смањи како би се охрабрили да затраже неопходну помоћ.
„Све је ОК“ када је неко ту за тебе: Потражи бесплатне савете
Управо како би се скинула стигма са тема као што су анксиозност или депресија код младих и како би се омогућило да бесплатна помоћ буде доступна свима, Maybelline New York је у оквиру своје глобалне кампање Brave Together. (Храбри заједно) прошле године дао подршку УНИЦЕФ-у да се даље унапреди саветодавна и едукативна веб платформа „Све је ОК“, која младе у Србији охрабрује да потпуно бесплатно и анонимно потраже подршку стручњака путем чета. Овај вид подршке је доступан свим младим особама између 15 и 30 година који осећају потребу да о проблемима и емоцијама које их муче попричају са професионалцима или особом од поверења. Кроз само неколико кликова, на врло једноставан начин, долази се до чет прозора у доњем десном углу почетне странице, у оквиру ког су сваког дана од 18 до 22 часа на располагању бесплатни савети стручњака који пружају подршку свима којима је помоћ неопходна.
Платформу су осмислили психолози, психотерапеути, омладински радници и млади уз велику подршку партнера: УНИЦЕФ-а, ОПЕНС савеза, Института за ментално здравље и НАДЕЛ-а. На њој се, осим чет подршке и доступних телефонских линија СОС центара у случају да је помоћ хитно потребна, налази мноштво корисних текстова у којима млади могу да сазнају шта карактерише анксиозност, а шта депресију, како да одагнају непријатне и опсесивне мисли, како да се изборе са емоцијама или додатно упознају себе. Платформа је прилагођена и родитељима којима је на стручан начин предочено како могу помоћи свом адолесценту да преброди бројне тешкоће које са собом носи постпандемијско доба.
У оквиру овогодишње Brave Together кампање у Србији покреће се и нови програм узајамне вршњачке подршке BRAVE Talk, у оквиру ког ће се, превасходно на факултетима, радити на оспособљавању младих да пруже помоћ свим особама у свом окружењу за које примете да се суочавају са потешкоћама. Кроз усвајање БРАВЕ комуникације, они ће научити како да препознају знаке када је некоме тешко, како да пронађу сигуран простор за поверљив разговор, како да активно постављају питања, воде рачуна о њиховим осећањима и охрабре их да потраже стручну помоћ.
„Свесни смо да бити млад у 2023. години није лако и да се адолесценти суочавају са бројним потешкоћама које нарушавају њихово ментално здравље. Иако живимо у доба са никад већом повезаношћу људи путем друштвених мрежа, усамљеност и отуђеност све су чешћа појава. Управо зато смо, као бренд који брине о добробити заједнице у којој послује, подржали УНИЦЕФ да прошири и унапреди платформу ’Све је ОК’ да би младима била дата могућност да и путем чета изразе своје бојазни и потраже бесплатну помоћ од стручњака. Уз то, кроз БРАВЕ Талк кампању, желимо и да их охрабримо да разговарају и саслушају једни друге и тако храбри заједно проналазе решења“, истакла је Јелена Алексић, координаторка пројекта Brave Together.
Maybelline је започео глобалну иницијативу Brave Togethe 2020. године с циљем дестигматизације анксиозности, депресије и других савремених психичких проблема с којима се суочава све већи број људи. До сада је кроз овај програм, у сарадњи са 35 непрофитних организација у 25 земаља, обезбедио бесплатну психолошку подршку за 350.000 људи. Циљ је да се до 2025. године издвоји укупно 10 милиона долара како би се осигурало боље ментално здравље за милион људи широм света.