Пасаж фест је своје друго издање под слоганом “Отворен за све!” започао свечаним музичким перформансом у 19.00 часова у пасажу Змај Јовина 22. Окупљена публика је у башти кафића Фићкић имала прилику да посматра Војвођански камерни ансамбл који је свој петнаестоминутни наступ започео са терасе Стеријиног позорја, док је одмах испод терасе пратња био ДЈ РЕИСЗ.
Неочекивана комбинација класичних инструмената и електронских звукова створили су музичку фузију која је одлично представила идеју овогодишњег издања Пасаж феста – експериментални приступ програму. Након завршетка наступа Војвођанског камерног ансамбла, ДЈ РЕИСЗ је наставио са самосталним наступом и читавој вечери и остатку програма дао звук. Колектив Матријаршија је потом спровео публику до Шок Коридора, уличне галерије Шок ЗаДруге, где су представили изложбу слика насталу комбинацијом вештачке интелигенције и аналогних уметничких поступака.
На другом крају пасажа, МОМО студио је изложио нове керамичке комаде груписане под називом “Пингиви посматрају”, и тако неконвенционалном представом укључио архитектонске елементе једног од локала. Поред своје основне керамичке продукције, МОМО студио је потом промовисао прво издање зина под називом “Искра”, доступним на руском и српском језику. Описане програмске активности прве вечери Пасаж феста су се у једном тренутку одвијале истовремено, те је публика имала прилику да се константним кретањем кроз пасаж упознаје са појединостима и новитетима, а један од најуочљивијих је нови мурал који се налази наспрам Централне галерије Шок ЗаДруге. Изразито ведрих боја и великих димензија, мурал представља најбитније уметничке акције и перформансе уметничке групе Лед Арт, симболички представљене кроз пажљиву селекцију мотива.
Случајни пролазници кроз пасаж, од којих су неки вероватно и први пут пролазили туда, имали су прилику да уоче специфичности пасажа бр. 22 који је за прилику Пасаж феста осветљен различитим бојама, као и светлима која су уперена у уметничке инсталације које су амбијенту дале нову дубину својим рефлективним површинама.
Фото: Давид Хрубик