Потписан уговор између “Serbia Fashion Week” i “Fort Fashion Council” захваљујући којем ће домаћи дизајнери имати прилику да се представе и у Дубаију – на новој платформи “Serbia Fashion Week Middle East”
Бројни модни дизајнери и модни брендови из Србије представили су се на Светској изложби Expo 2020 Dubai спектакуларним програмом у организацији бренда “Serbia Fashion Week”, а у сарадњи са националном платформом Србија ствара /Serbia creates Владе Републике Србије и Сектором за предузетништво Привредне коморе Србије.
Осим спектакуларног представљања дела српске модне сцене у башти Павиљона Србије, потписан је и уговор између “Serbia Fashion Week” i “Fort Fashion Council”, захваљујући којем ће, поред традиционалних недеља моде свакога пролећа и јесени у Новом Саду, домаћи и страни дизајнери имати прилику да представе своју креативност два пута годишње и у Дубаију – на новој платформи “Serbia Fashon Week Middle East”.
“Ово је прва франшиза „Serbia Fashion Week“-а, чиме наша национална недеља моде потврђује да је за мање од 10 година од оснивања постала значајан бренд у интернационалним оквирима. Поносна сам на ту чињеницу, као и на све српске дизајнере који већ годинама под окриљем „Serbia Fashion Week“ на најбољи начин представљају српску моду и креативност широм света”, рекла је председница наше националне недеље моде Светлана Хорват, наглашавајући да ће овај уговор и нова платформа домаћим дизајнерима омогућити освајање тржишта Блиског истока и Азије.
Свечани програм отворен је модном ревијом српске дизајнерке Сузане Перић, која се публици на Светској изложби представила ретроспективом 20 изабраних хаљина, које представљају пресек њене дводеценијске каријере. Програм је настављен ревијом “Alme Couture” – дизајнерке Наде Николић Кречковић, на којој је публика имала прилику да види јединствене елегантне хаљине, оплемењене ручним радом у виду веза и апликација израђених од кристала, а потом је уследила ревија “ТМВ компаније”, која се представила фантастичном колекцијом дечје одеће. Ово је уједно био и најемотивнији тренутак програма, а мали манекени и манекенке су шетајући модном пистом попут професионалних светских супермодела измамили овације публике.
Нови обрт и динамику у програму унела је дизајнерка Милица Тричковић која се представила авангардном, маштовитом,“main streem” колекцијом, коју су представници медија и посетиоци испратили са видним одушевљењем. Одмaх потом уследила је и ревија накита новосадског бренда “Монои”, а част да затвори програм имала је дизајнерка Јелена Малешевић, која је представила колекцију инспирисану Винчанском културом, која је уједно и инспирација читавог наступа И Павиљона Србије на Еxпо 2020 Дубаи. Управо ова ревија на најбољи начин је показала да мода може да буде и уметност.
Међу угледним гостима, који су из првих редова пратиле модне ревије, нашле су се познате личности из УАЕ – представници краљевских породица шеик Мухамед Ашалан и шеик Кхалид Алшареф, бизнисмена и инвеститора из Дубаија, власник “Bu Abdullah Group” једне од највећих мултинационалних компанија из Дубаија, др. Бу Абдулах, модна уредница “Marie Claire Arabia” Џесика Бони, интернационална музичка звезда пореклом из Ирана Лејла Кардан, али и високе званице из Србије – министарка за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Дарија Кисић Тепавчевић, председник Привредне коморе Војводине Бошко Вучуревић, покрајински секретар за привреду и туризам Владе Војводине Ненад Иванишевић, шефица кабинета председника Покрајинске владе Војводине Татјана Ђукановић. Овај јединствени модни спектакл у организацији “Serbia Fashion Week” пратило је више од 50 представника домаћих и страних медија.
Светска изложба – Expo 2020 Dubai, одржава се од 1. октобра 2021. до 31. марта 2022, а тема наступа Републике Србије је “Србија ствара идеје – Инспирисани прошлошћу, обликујемо будућност”.