У склопу кампање #ПрипазиНаТон #ПрипазиНаКлик одржан је састанак са уредницима медија. Разговарали смо о изазовима медијске професије, али и како у свему томе ипак тежити поштовању етичког кодекса, поготово приликом извештавања о суициду
Кампању “Припази на клик. Припази на тон.” реализују ОПЕНС, Центар СРЦЕ, “За Тебе #ВАЖНОЈЕ” и Институт за јавно здравље Војводине, и уз подршку Града Новог Сада. Главни циљ кампање је подизање свести о суициду, посебно о последицама сензационалистичког и неетичког извештавања о суициду.
На данашњем састанку разговарали смо о питањима:
- Изазови са којима се медији суочавају? Како приближити тему суицидиа уредницима и власницима медија? Важност извештавања о суициде? Допринос медија, цивилног секртора и институција – минимални кораци?
ЗАШТО ОВА КАМПАЊА? Утицај медија и начина извештавања на особе са суцидалним мислима је неоспоран. Међутим, самоубиства, посебно самоубиства младих, постала су тема извештавања у рубрици “Најновија вест”, а о појединачним случајевима самоубистава неретко се извештава на неетички начин. Важно је нагласити да етика није сама себи циљ, већ поштовање исте са собом носи одређене последице. Велики број истраживања недвосмислено показује да неодговорно медијско извештавање утиче на пораст стопе самоубистава. Ипак, другачијим приступом, може да се постигне управо супротно – медији могу да постану значајан чинилац у превенцији суицида. Из тог разлога позвали смо вас на састанак са уредницима медија на којем смо разменили знања и искуства, те поразговарали о проблему суицида и извештавања, где смо заједно дошли до предлога конкретних активности којима можемо да допринесемо превенцији суицида међу младима.
Ова кампања долази из заједнице. Од младих који су препознали проблем. Од професионалаца који желе да покажу да може и мора боље и другачије. Од свих нас који
сматрамо да можемо да мењамо свет. Због оних који се сада боре са проблемима и у име оних који више нису са нама. Јер верујемо да је подршка оно што спашава животе.