Како сам организовала своје тренинге иако је корона

Време короне нас је све изненадило и пореметило наше дотадашње навике и планове. На почетку смо планове само померали чекајући да прође овај период, међутим, корона и даље траје. Како да живот прилагодимо новим околностима?

Unsplash.com – Како тренираш у доба короне?

Уколико сте навикли да вежбате и направили сте паузу чекајући да прође корона, онда је јасно које сада потешкоће имате. Још од марта сам направила мини паузу у вежбању као и много мојих познаника, чекајући да прође епидемија и одмарајући се у кући. Међутим прође и година, али епидемија не прође.

Моја навика је подразумевала одлазак у теретану 3-4 пута недељно по сат времена, од тога пола времена на траци, а пола на справама за обликовање мишића. У време паузе од теретане набавила сам струњачу за јогу, еластичне траке за вежбање, растегљиве конопце и мини тегове.

Шта је футинг?

Када је било лепо време, често сам трчала по шуми у раздаљини од око 5км. Трачала сам лагано, тзв. футинг који ми веома одговара – дуго издржим, не замарам се а мишићи се затежу. Боравак у природи ми је веома пријао и релаксирао ме. Исхрана је реалативно остала иста – здраво, умерено, уоброчено са малим паузама за празнике када се јела празнична богата трпеза. Број килограма није пуно варирао, али су се мишићи почели опуштати.

Стварање навике и успостављање дисциплине вежбања

Међутим, оно што може бити проблем многима, па и мени јесте дисциплина. Одлазак у теретану ствара одређену навику. Када одете тамо и видите друге како тренирају, немате други избор нити изговор да не вежбате. Сем тога, теретана је и финансијски трошак и самим тим смо више мотивисани да што више користимо оно што плаћамо.

Уколико се у доба короне одлучите за теретану, предлажем да практикујете неки термин када можете затећи скоро празну теретану или бар део простора где сте потпуно сами. Рецимо рано ујутру, посебно ако радите онлајн, можете лакше да се организујете.

Уколико ипак не желите још да боравите у теретани због короне, предлажем вам футинг, лагано трчање у природи које је могуће и током зимског периода када временски услови нису неповољни.

Можете вежбати и у кућним условима, али предлажем да одредите тачно термине за то и припремите неопходна средства за вежбање. Пронађите неку музику за слушање која вас покреће као добар начин за мотивацију. Вежбање у кућним условима може бити најприступачније и најбезбедније, међутим може бити више фактора за ометање – од укућана, до изненадних посета гостију, или наравно пада мотивације.

Unsplash.com – Зашто је вежбање битно?

Зашто је вежбање веома битно?

Ви размислите који су ваши приоритети и како можете да се прилагодите. Свакако вежбање је битно за имунитет, за здравље, лепоту – тако да немојте проналазити изговоре већ радите на себи. Када овај период прође, ви ћете бити фит, здрави, у кондицији и спремни за нове слободне активности.

Сузана Марјановић

Коментари

Leave a reply