На послу је неопходно да фукнционишемо и сарађујемо са различитим људима које не можемо бирати, али можемо утицати да наша сарадња буде пријатна и успешна.
Профили различитих људи који долазе из различитих средина могу бити део нашег пословног окружења. То значи да треба да будемо свесни да они могу да буду другачијег размишљања од нас и да имамо обавезу уважавања различитих ставова и мишљења.
Колеге не можемо бирати, стога праг толеранције и разумевања пожељно је да буде виши. Баш због тога је и одређена дистанца неопходна. Свакако може се десити да некада дођете у конфликт.
Како реаговати на пословни конфликт?
Ако смо дошли у ситуацију да је конфликт већ настао и да је неразумевање прешло праг професионалне комуникације, морамо научити како да адекватно реагујемо. Уколико је тон постао непријатан или повишен, ако је изостало културе у пословном дијалогу, дошло је на пример до константног прекидања говора, односно упадања у реч и слично – дошли смо у конфликт. То нам је црвена лампица да направимо малу паузу и да не дозволимо да упаднемо у ватру. Како поступити тада?
Застаните 10 секунди – тишина ће свакако бити пријатнија док се обе стране „саберу“.
Сетите се да немате лични конфликт, већ се ради о послу где постоје супростављени интереси и где нема правих нерешивих проблема, већ само изазова.
Емпатија
Дозволите другој страни да износи своје мишљење и немојте је прекидати. Пажљиво је саслушајте са разумевањем. Имајте емпатије и стрпљења. Након тога замолите да и ви будете саслушани на исти начин. Поштујте себе – исто тако и друге – очекујте да вам се узврати исти третман.
Комуникација
Будите директни и покажите добру намеру да се ситуација реши у обострану корист путем компромиса. Немојте манипулисати већ будите концизни, отворени и заинтересовани за решење. Реците оно што вам прелази праг толеранције у комуникацији и питајте да ли сте ви били у нечему нејасни, двосмислени или чак непријатни што је сарадњу учинило лошијом.
Контролишите свој тон и енергију – то несвесно може да има велики утицај на међуљудске односе и комуникацију. Ако намера није била лоша – конфликт ће се лако решити.
Увек имајте на уму, у том тренутку, три битне ствари – ваш пословни циљ који желите да постигнете, вашу професионалност која мора бити изнад личног ега и колегијалност – поштовање саговорника и сарадника. Срећно!
Ако вам недостаје самопоуздања, прочитајте ОВДЕ како можете да га повећате.
Сузана Марјановић
Фотографија: Unsplash.com