Како се изборити са пословним конфликтом?

На послу је неопходно да фукнционишемо и сарађујемо са различитим људима које не можемо бирати, али можемо утицати да наша сарадња буде пријатна и успешна.

 ФОТО Како се изборити са пословним конфликтом?

Профили различитих људи који долазе из различитих средина могу бити део нашег пословног окружења. То значи да треба да будемо свесни да они могу да буду другачијег размишљања од нас и да имамо обавезу уважавања различитих ставова и мишљења.

Колеге не можемо бирати, стога  праг толеранције и разумевања пожељно је да буде виши. Баш због тога је и одређена дистанца неопходна. Свакако може се десити да некада дођете у конфликт.

Како реаговати на пословни конфликт?

Ако смо дошли у ситуацију да је конфликт већ настао и да је неразумевање прешло праг професионалне комуникације, морамо научити како да адекватно реагујемо. Уколико је тон постао непријатан или повишен, ако је изостало културе у пословном дијалогу, дошло је на пример до константног прекидања говора, односно упадања у реч и слично – дошли смо у  конфликт.  То нам је црвена лампица да направимо малу паузу и да не дозволимо да упаднемо у ватру. Како поступити тада?

Застаните 10 секунди – тишина ће свакако бити пријатнија док се обе стране „саберу“.

Сетите се да немате лични конфликт, већ се ради о послу где постоје супростављени интереси и где нема правих нерешивих проблема, већ само изазова.

Емпатија

Дозволите другој страни да износи своје мишљење и немојте је прекидати. Пажљиво је саслушајте са разумевањем. Имајте емпатије и стрпљења. Након тога замолите да и ви будете саслушани на исти начин. Поштујте себе – исто тако и друге – очекујте да вам се узврати исти третман.

Комуникација

Будите директни и покажите добру намеру да се ситуација реши у обострану корист путем компромиса. Немојте манипулисати већ будите концизни, отворени и заинтересовани за решење. Реците оно што вам прелази праг толеранције у комуникацији  и питајте да ли сте ви били у нечему нејасни, двосмислени или чак непријатни што је сарадњу учинило лошијом.

Контролишите свој тон и енергију – то несвесно може да има велики утицај на међуљудске односе и комуникацију. Ако намера није била лоша – конфликт ће се лако решити.

Увек имајте на уму, у том тренутку, три битне ствари – ваш пословни циљ који желите да постигнете, вашу професионалност која мора бити изнад личног ега и колегијалност – поштовање саговорника и сарадника. Срећно!

Ако вам недостаје самопоуздања, прочитајте ОВДЕ како можете да га повећате.

Сузана Марјановић

Фотографија: Unsplash.com

 

 

 

 

Коментари

Leave a reply