Послова је много, а времена мало? Онда обавезно прочитај савете како да повећаш своју продуктивност!

У чувеној књизи Поједи ту жабу аутор Брајан Трејси нам даје смернице и алате помоћу којих можемо да повећамо нашу продуктивност и ефикасност. Ми смо издвојили 4 која сматрамо најважнијима на путу ка промени.

 

  1. Добар план је пола посла!

Брајан Трејси саветује да у планирању пођете од сачињавања главне листе, на коју ћете ставити све идеје и планове које имате за будућност. Ову листу стално треба да допуњујете, кад год дођете до нове идеје или креирате нови циљ. Сем ње, на крају сваког месеца треба направити листу задатака које планирате обавити у наредном месецу.

После месечне листе правите недељну, за сваку недељу понаособ, а онда на основу те листе правите дневне – када једном испишете кораке за сваки дан, лакше ћете и мотивисаније приступати радним задацима. Сем тога, сваки извршен задатак који на листи будете прецртали чиниће да имате све више самопоуздања и елана за даљи рад.

 

  1. Усавршите методу АБЦДЕ

Када сте направили листу задатака за наредни дан, следећи корак је да поређате задатке по приоритетима. У томе ће вам помоћи метода АБЦДЕ.

Сваки задатак који је од велике важности да буде извршен, односно чије неизвршење би имало гадне последице, означите са А – то су задаци којима првима приступате. Њих још поређајте редом, од најважнијег са А1, А2, А3 и тим редом их и извршавајте.

Потом упишите слово Б код оних задатака које би требало да извршите, тј. чије последице су умерене. Слово Ц резервисано је за оне задатке које би било лепо да урадите, али неће бити ништа ни ако их не урадите, док словом Д означавате оне задатке које можете да проследите другима. Трејси каже да сваки задатак који други могу да обаве обавезно проследите да бисте имали више времена за А задатке. И на крају, слово Е је за оне задатке који немају више никакву вредност у вашем животу, али их радите из навике – њих потпуно елиминишите.

Најважније, увек се обавезно придржавајте редоследа који сте направили!

продуктивност

 

  1. Мотивација као кључ успеха

Јасно је да вам је за било какав почетак потребна мотивација. Бити вредан и ефикасан извршилац је одлично, али ако нема мотивације, тешко да ћете уопште доћи до тога да сте извршилац. Како да је пронађете? Требаће вам доста труда ако је будете тражили само у спољним факторима. Сконцентришите се на своје мисли и постаните сами себи најбољи вођа и мотиватор. Када усвојите навику да према себи негујете љубав и самосаосећајност, а на свет гледате позитивно и за све што вам се догађа преузимате одговорност, тада ћете лако  мотивисати себе на било какву акцију. Запамтите, успеха нема без вере у себе и своје способности!

 

  1. Један велики проблем разложите на више мањих

Ако вам је ваш задатак мрзак зато што се чини огромним и тешким, онда је најбоље да га разложите на мање задатке и завршавате један по један. Зашто ће ово бити учинковито? Чим завршите први од малих задатака, осећаћете усхићење и мотивацију да наставите, наш мозак једноставно тако делује! Између различитих делова задатка можете и да правите мале паузе. Започните свој дан увек са најомраженијим задатком са листе (означеним као А) – није лако, али једном кад стекнете ову навику, ваша продуктивност ће се невероватно повећати!

 

Сања Ђукић

Фото: unsplash

Leave a comment