На постдипломским студијама на српским државним факултетима убудуће ће се изучавати и “гејминг”, развој видео и дизајн игара.
Како “Новости” сазнају, Министарство просвете, науке и технолошког развоја расписаће конкурс за избор мастер студијских програма – Мастер 4.0 креативне индустрије.
На јавни позив моћи ће да се пријаве универзитети или факултети чији је оснивач Република Србија, а који реализују основне и постдипломске студије из области рачунарства, информационих технологија, менаџмента и организационих наука и уметности.
Седмочлана комисија изабраће највише два победничка програма, на којима ће бити уписано по 35 студената, а свака високошколска установа која буде конкурисала даће свој предлог назива студијског програма. У креирању овог програма учествовали су Министарство просвете, Кабинет премијерке и национална платформа “Србија ствара” и Иницијатива дигитална Србија. Програм ће трајати три семестра, односно годину и по дана и носиће 90 ЕСПБ бодова. Студенти ће на практичној настави морати да проведу најмање осам недеља.
– У структури предлога програма треба да буду обухваћени предмети из најмање три од шест области из дигиталне уметности, наративне технике (попут теорије стрипа, креативног писања, видео-игара, трејлера, ТВ реклама), развоја игара, филма и анимације, интерактивног рачунарства и пословних вештина – наводи се у конкурсу.
Укупна давања државе, односно Министарства просвете су 5.900.000 динара за један или два победничка програма. На буџету биће места за 15 кандидата, док ће Иницијатива дигитална Србија финансирати још њих пет.
– Главна новина оваквог програма је да држава кроз Министарство просвете на систематски начин охрабрује високо образовање да изграђује мултидисциплинарне студијске програме у сарадњи са привредом и на тај начин као друштво одговоримо на потребе нових генерација за образовањем у креативним индустријама, од којих су продукција видео-игара и аудио-визуелног садржаја једна од најперспективнијих грана у Србији – каже, за “Новости”, Милица Божанић, која је испред националне платформе “Србија ствара” учествовала у радној групи.
Иначе, организација Стартуп Геноме је у свом извештају за прошлу годину први пут анализирала стартап систем Србије и издвојила индустрију видео-игара као једну од две најразвијеније области у целокупној креативној индустрији у нашој земљи.
О успеху домаће сцене индустрије видео-игара сведочи и Асоцијација индустрије видео-игара у Србији (СГА), која има више од 65 чланова и развијају програме које подржавају и велика светска имена, као што су “Фејсбук” и “Јунити”.
Велики новац
Према извештају Економског факултета, креативне индустрије у Србији имају чак пет одсто учешћа у БДП. У овом сектору запослено је око 120.000 углавном високообразованих људи. Такође, гејминг индустрија, у којој се Србија веома добро котира, на глобалном нивоу зарађује више него филмска и музичка индустрија заједно.
Извор: Najstudent.com