Укупно 60 студената Медицинског факултета у Новом Саду волонтира у СОС кол-центру, са задатком да свакодневно ате здравствено стање на хиљаде људи широм Војводине.
Ови студенти, махом 5. и 6. године студија медицине, од 14. марта раде у три смене и дневно позивају око 4.000 људи, контаката и недавно доспелих грађана, како би проверили њихово здравствено стање, анализирали евентуалне симптоме новог вируса корона, али и пружили психолошку подршку која је прекопотребна у ово време.
Волонтери Драган Бјелић и Маша Рапајић једни су од њих и за 021 деле своја искуства из свакодневног рада у кол-центру, који недељно обави више од 30.000 позива.
“Кол-центар је специфичан због тога што ми зовемо грађане, а не они нас. У питању су две групе грађана – контакти инфицираних вирусом корона, али и сви они који су се недавно из иностранства вратили у нашу земљу. Наш задатак је да проверимо њихово здравствено стање путем телефона, а чујемо се свакодневно, у зависности од тога да ли мера самоизолације траје 14 или 28 дана. Саветујемо их у вези са заштитом чланова породице, личном хигијеном и хигијеном просторија, начином исхране и слично”, прича Маша за 021.
Намера волонтера је да иста особа у тиму увек зове истог грађанина, а због таквог личног приступа створили су добру комуникацију и, каже Маша, упознали се довољно да постоји добра доза поверења.
“Људи су навикли на нас, једва чекају да их позовемо и највећи број грађана је изузетно пријатан, а и поштују мере опреза. С обзиром на то да се готово познајемо, ми можемо да их смиримо и пружимо им психолошку подршку, а само мали број људи није расположен да са нама комуницира. Ми за то свакако имамо разумевања због ситуације у којој се сви налазимо”, сматра ова студенткиња Медицинског факултета у Новом Саду и једна од координаторки у тиму.
Управо због потребе да грађанима/контактима буду од још веће помоћи, студенти управо смишљају начин да оформе и мобилни тим.
“Из контаката са грађанима сазнали смо да им је потребна помоћ да, рецимо, набаве намирнице и лекове. Томе би служио наш мобилни тим и управо га формирамо. Због стеченог поверења, овим грађанима више значи да им од такве помоћи будемо ми. Такође, дошли смо на идеју да формирамо и тим који ће се бавити искључиво пружањем психолошке помоћи”, прича Драган Бјелић за 021.
Шта студентима значи овакво искуство? Иако они још увек формално не раде у здравственим установама, свима је ово искуство од огромног значаја у развоју вештина и знања.
“За нас је ово велика школа и искуство, првенствено зато што захтева озбиљан тимски рад и добру организацију да би се изнело, а с обзиром на то да имамо велики број позива сваког дана. Такође, на крају дана лично мислим да је то за све нас велики осећај задовољства и испуњености јер смо помогли тим људима, а и лекарима којима ћемо сутра бити колеге. Ослобађамо их дела посла који је сада изузетно велик”, наводи Маша.
“Снаге имамо, а тражимо начине како додатно да помогнемо свима, нарочито епидемиолошким тимовима. Грађанима бисмо поручили да се придржавају правила и мера опреза, те да нема места за панику уколико пазите на себе и оне око вас”, закључују Драган и Маша.
Иначе, овај СОС кол-центар формиран је на основу уредбе Покрајинске владе и налога Покрајинског секретаријата за здравство и секретаријата за високо образовање.
Извор: Najstudent.com