Ментална хигијена

Све више слушамо, читамо и разговарамо  о менталној хигијени. Питамо се зашто је то значајно у данашње време, који су узроци одређених проблема и какве су последице занемаривања ове теме?

ФОТО: Загледај се у ову дивну слику  на трен и опусти се!

Старија популација  је неретко изненађена овом тематиком урбаног доба. Зашто се раније о томе није говорило у тој мери? Да ли су проблеми ове врсте уопште постојали у време када се другачије живело? Можда и јесу, верују, али се о томе није говорило у јавности из различитих разлога. Урбана данашњица  је донела много брзих дешавања праћених стресом, што захтева прилагођавање.

Зашто је појединцу битна ментална хигијена?

Није фраза када кажу Ако ниси себи добар – не можеш ни другима бити. Брини се добро о себи и учинићеш услугу најближима.

Наиме, не постоји универзална правда или апсолутна истина. Не може нам изговор за сету бити то што бисмо желели мир у свету, али ипак га нема. Научи да будеш задовољан собом и захвалан  и за најмању ситницу коју имаш сваког дана у животу.

Како се одржава ментална хигијена?

Неугодно је чути са свих страна Ради на себи и видећеш. А како се то ради на себи?

Упознај себе у самој својој суштини, са свим манама и врлинама. Буди свестан несавршености, својих и туђих, као и сопствених потенцијала и жеља.

Ако сопствену жељу окујеш правилима одређеног, наметнутог друштвеног понашања, имаћеш разних емоционалних проблема. То не значи да свакој својој жељи треба да удовољиш и да је свака жеља прихватљива. Преиспитај жељу. На тај начин бавиш се собом, а не туђим жељама, поступцима и животима.

Ослушкуј упознајте себе, постепено и лагано. Реагуј када су потребне промене, прати сигнале које ти и психа и тело шаљу. Успостави контакт са природом и пронађи мало времена само за себе.

Посматрај људе када комуницираш са њима, ослушкуј саговорника и буди стрпљив. Научићеш, на тај начин, нешто о другима, нешто о свету и нешто о себи. Разумевање је наук за тебе, а помоћ за њих.

Када одржаваш менталну хигијену редовно, онда те не могу изнанадити велики панични напади, емоционални проблеми, телесни симптоми стреса. Када једном помериш угао посматрања на позитиван видик, видећеш колико си урадио и за себе и за друге. Срећно!

 

Сузана Марјановић

Коментари

Leave a reply