Србија важи за малу земљу великих стартапова и према најновијим истраживањима налази се на најважнијој светској стартап мапи.
Meetup : Експанзија стартапова – InCentar
Фото: ФБ/InCentar
Међутим, покретање бизниса, нарочито по први пут, представља велики изазов, а већина оснивача српских стартапова први пут улази у предузетништво, па је итекако важно да буду окружени подршком ментора, али и квалитетним знањем. Процењује се да у нашој земљи ради између 200 и 400 новорегистрованих стартапова, најзаступљенији су у Београду, Новом Саду, а нешто мање у Нишу, Суботици, Зрењанину, па многи постављају питање шта је то што доприноси настанку, расту и развоју једног стартапа? Колико стартапова опстане, и шта је све потребно да би један стартап доживео успех? Које подстицаје обезбеђују државне институције?
На ова и остала питања ћемо пробати да одговоримо у среду, 4. марта од 18h на meetupu “Експанзија стартапова – како до 1.000 стартапова у Србији?” у In Centru а у процесу демистификације теме стартапова помоћи ће нам саговорници:
Лазар Лекић
Лазар Лекић је саветник у Министарству за иновације и технолошки развој. По завршетку Економског факултета у Београду своју каријеру преусмерио је на подршку младима кроз едукацију, подршку и менторство. Четири године провео је као координатор у “Удружењу младих привредника Србије”, а већ две године ради као саветник министра у Министарству за иновације и технолошки развој.
Ана Милићевић
Програмска директорка СтартИН-а, програм менаџер у Истраживачко развојном центру Факултета организационих наука; co-director Founder Institute Belgrade америчког предузетничког програма у Србији. Посебно је посвећена подстицању развоја студентских стартуп подухвата, практиковању принципа и стартуп приступа. Заједно са колегама експериментише са иновативним алатима, приступима, предлозима, вежба, греши, понекад и успева.
Никола Станишић
Никола Станишић потиче из породице која негује предузетнички дух. Покренуо је невладину организацију „Млади са идејом“ која едукује и шири свест о предузетништву код младих у Новом Саду, а убрзо након тога и сопствени стартап „Шумска тајна“, као компанију која се бави производњом и дистрибуцијом домаћих производа. Данас је то успешан и препознатљив бренд као стартап у индустрији хране. У овом тренутку сарађују са више од 400 малопродајних објеката у Србији, али исто тако извозе у САД, Црну Гору и друге земље Европске уније.
Напомена: Све које занима да чују нешто више о домаћим стартаповима и могућностима њиховог развоја, могу да се пријаве путем мејла info@incentar.org.