Више од 100 београдских средњошколаца учествовало је на радионицама програмирања које су поводом обележавања највеће глобалне едукативне иницијативе „Hour of Code“ (Сат програмирања), организовале компанија Microsoft у Србији и Фондација Петља. Тако су се наши будући млади програмери придружили својим вршњацима из више од 180 земаља света који током „Недеље програмирања“ сваке године у децембру, уче основе програмирања.
Ученици су током боравка у просторијама Microsofta Србија, а уз помоћ инжењера и ИТ стручњака савладавали „тајне“ кодова, и алгоритамског начина размишљања. Најуспешнији ИТ стручњаци из различитих компанија, са ученицима су поделили своја професионална искуства, али и неуспехе – како би им показали да су и грешке и пропусти саставни део пута ка успеху. Посебно занимљиво предавање одржао је Алекса Гордић из Microsoft развојног центра Србије, који је ученике упознао са основама вештачке интелигенције и машинског учења, уз практичну демонстрацију Хололенса, Microsoft технологије проширене реалности која своју примену налази у бројним сферама живота.
Фондација Петља организовањем овогодишњих „Hour of Code“ радионица наставља активну подршку образовном систему у Србији, и ширењу свести у којој мери су чак и само основе програмирања и алгоритамске писмености битне за свакодневни живот. „На дводневном дружењу ученици београдских средњих школа, а ове године први пут и специјализованих ИТ одељења, имали су занимљиву и практичну прилику да испробају своје кодерске вештине и науче нове кораке у програмирању. Петља подржава глобалне акције попут Сата програмирања управо са циљем да додатно омогући да што већи број младих у Србији дође у контакт са програмирањем – као истински универзалним језиком будућности“, изјавила је Катарина Анђелковић из Фондације Петља.
„Програмирање је већ дуго мистификовано, као вештина која је намењена само онима који желе да постану софтверски инжењери. Овакве иницијативе у којима ми као компанија учествујемо, имају за циљ да покажу да основе могу да науче сви и да алгоритамски начин размишљања може да нам помогне у разним областима живота. Савремено доба и савремени послови захтевају дигиталну писменост и без обзира чиме ови млади људи одлуче да се баве, сналажење у дигиталном окружењу, развој когнитивних вештина, емоционалне и социјалне интелигенције, биће кључни у њиховом професионалном путу“ – истакао је Владо Рукавина, из компаније Microsoft.
Истраживање „Емоције и когниција у доба вештачке интелигенције“, које је уз подршку Microsofta спровео „The Economist Intelligence Unit“, показује да, иако 80% испитаних наставника сматра да је емоционална интелигенција кључна за академски успех, тек нешто више од половине њих каже да је њен развој формално интегрисан у школске системе у којима раде. А управо један од начина да се подучавање емоционалних вештина “угура” у учионице јесу модерне технологије. Јер, према истраживању, игрице и апликације су форме кроз које ученици могу заједно да решавају проблеме и продубљују међусобне односе. Један од добрих примера који иде у корист овој теорији је управо „Hour of Code” – манифестација где се развија сарадња, заједничко решавање проблема и стимулише иновативни начин размишљања.