Подграђе Петроварадинске тврђаве, једно од највећих културних наслеђа Новог Сада, локација је за први велики догађај под називом „Новосадска капија“ којим је 24. августа почео овогодишњи „Калеидоскоп културе“.
Како је изгледала Новосадска капија, срушена након Првог светског рата, посетиоци су имали прилике да виде на самом почетку програма у Подграђу, у 21 сат, кроз визуелну пројекцију.
Место некадашње Новосадске капије полазна је тачка од које је кренула „Шетња кроз наслеђе“ уз стручно вођење новинара Мирослава Фаркаша.
Након шетње, посетиоци су имали прилику да направе предах, али на користан начин, уз пројекцију филма „Случај Петроварадин“, код Београдске капије, који говори о обнови Подграђа, али и целе Петроварадинске тврђаве. Филм је део пројекта „Случај Петроварадин: Управљање историјским градским пределима“, који су током прошле године заједно реализовали водећа европска организација посвећена културном наслеђу, Европа Ностра Србија у сарадњи са Заводом за заштиту културних споменика Новог Сада и Факултетом за спорт и туризам ТИМС, а уз подршку „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“. Пројекат има за циљ да понуди модел за управљање тим културним добром у оквиру публикације „Досије Петроварадин“, а који ће послужити као пример и за друга културна инфраструктурна наслеђа.
Паралелно са овим догађајима, у улици Лисинског, отворена је мултимедијална изложба „Бановина 80“ којом се обележава 80 година од оснивања Бановине. Изложбу реализује „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе“ у сарадњи са Историјским архивом града Новог Сада и Архивом Војводине, а Новосађани ће имати прилике да је виде и у септембру.
На самом крају програма, као врхунац вечери, испред Београдске капије добитници Стеријине награде за савремени текст, Шабачко позориште, премијерно у Новом Саду одиграли су представу „Бацачи прстију“, у режији Бојана Ђурђева. Бацачи прстију, текст Иве Брдар, један је од најинтригантнијих нових текстова написаних на нашем говорном подручју, који је у оквиру јавног читања представљен у Берлину и Њујорку, где је одиграна и представа, коју је погледала и публика у Штутгарту, док је у Паризу текст претворен у радио драму.