Шта је пословна резилијентност и зашто нам је важна

Важно је да разумемо шта је то резилијентност и зашто је битна за лични и пословни развој и напредовање. Ево зашто.

CV

 

Живимо у времену савремених технологија које доносе изазове, промене и захтеве прилагођавања, због којих смо често под свакодневним стресом. Резилијентност је оно што нам омогућава да тешке ситуације превазиђемо и наставимо даљи, најпре лични а затим и професионални развој.

Резилијентност се може дефинисати као способност да се неко „убрзо боље осећа после нечега непријатног, на пример шока, повреде, стреса, притиска, трауме итд.” односно то је капацитет за успешну адаптацију упркос изазовима, непредвиђеним ситуацијама или непријатним околностима.

Зашто је резилијентност битна у пословном свету?

Највећи број пословних сарадњи није успешан због лошег односа са клијентом, потенцијалним сарадником, колегом из тима или шефом. Да бисмо остваривали резултате, осим знања, неопходне су нам и истанчане вештине људске интеракције и пословна резилијентност.

„Постоје четири начина, и ниједан више, путем којих остварујемо контакт са светом. Хтели то или не, свет нас процењује и класификује према томе: шта чинимо, како изгледамо, шта говоримо и како говоримо“, Dale Carnegie (1888-1955), просветни радник.

Не смемо да заборавимо на изградњу пословног имиџа и рад на свом односу, најпре према себи а затим и према другима. Вештачка интелигенција неће никада заменити човека и све његове способности и могућности.

Обратите пажњу на:

  • поштовање личности саговорника и пажљиво слушање и посматрање током разговора;
  • истицање својих интереса аргументовано и вредновање сопствених и туђих ставова;
  • невербалну и вербалну комуникацију приликом интервјуа или састанка;
  • квалитетну комуникацију телефоном и мејлом која подразумева уважавање и разумевање, пристојности и предусретљивост;
  • тактичне вежбе поступања у кризним или конфликтним ситуацијама;
  • бонтон за време пословног ручка и бонтон на друштвеним мрежама;
  • правила понашања и одевања у пословном окружењу или на догађају.

Ово су мале тајне великог успеха! Када их савладате поштедећете себе стреса, а у очима сарадника постајемо поуздан и пожељан партнер за сарадњу.

Ако вам је потребан савет у писању биографије или мотивационог писма, обавезно кликните овде.

Пре него што одете на разговор за посао, погледајте шта о првом утиску кажу из познатих компанија.

 

Сузана Марјановић

Фотографија: Марија Ердељи

Leave a comment