Да ли си један од оних који фотографишу презентације? Или покушаваш да запишеш сваку реч коју професор изговори? Питали смо новосадске студенте како они прате предавања.

Да ли си обазрив на часу или само гледаш у телефон?

Записивање кључних речи

Студенткиња треће године новинарства на Филозофском факултету, Јелена Мирић, хвата белешке и објашњава на који начин.

– Најбитније ми је да запишем структуру градива како бих себи касније олакшала учење из књиге. Кроз пажљиво слушање професора и његовог нагласка на важност одређеног градива закључујем суштину. Такође, волим да записујем детаље и појмове који су ми непознати како бих их накнадно истражила – препоручује Јелена.

Јелена Мирић

Њено мишљење дели и бруцошкиња Јелена Бајић са Одсека за социјални рад која истиче важност белешки при спремању испита. С обзиром на то да студира друштвене науке, најчешће бележи стручне термине и истиче да је добро познавање терминологије нешто најважније за сваку струку.

Јелена Бајић

Пратити ток приче професора

Исидора Крсмановић, студенткиња права, каже да не хвата белешке и да се на предавањима фокусира на оно што професори причају.

– Сматрам да је то делотворније, јер ако се фокусирам на целокупан ток њихових мисли могу лакше да схватим суштину. Ако нешто запишем, то углавном буде нека „мотивациона порука“ или „животни савет“ професора. Док учим, зарад психичке фокусираности извучем тезе, али их готово никад не прочитам изузев стручних, непознатих израза чије значење углавном тражим на интернету – каже Исидора.

Михајло Пауновић, који је студент на петој години интегрисаних студија фармације-медицинске биохемије, каже да предавање прати тако што хвата кључне речи везане за поглавља у литератури за испит. За свако поглавље смишља адекватну асоцијацију која се уклапа у градиво и тако нема потребу да учи напамет.

Михајло Пауновић

Некима је записивање веома битно

Маргарета Смишек, апсолвенткиња на Одсеку за руски језик и књижевност каже да има среће што веома брзо пише и на тај начин стигне да запише све што професор говори. Њене колеге чак и копирају њене белешке како би имали одакле да се присете предавања.

Маргарета Смишек

Милица Ранковић, студенткиња прве године докторских студија Екологије на Природно-математичком фалутету такође успева да запише већину изречених информација у виду целовитих реченица.

– Део градива запамтим пишући, те се увек при каснијем учењу сетим предавања и интерпретације професора. Моје тезе изгледају као краћи есеј и уједно ми олакшавају учење и разумевање одређене материје. С обзиром на мој смер, предавања укључују велики број цртежа, те их често фотографски запамтим и некад их нацртам покрај бележака – истиче Милица.

Милица Ранковић

Белешке или не. Није ни битно! Оно што јесте важно је да пратиш предавања и посећујеш их редовно. Неке информације ће можда бити од пресудног значаја на испиту. Срећно са учењем!

 

Текст: Јелена Врцељ

Фотографија: Марија Ердељи

Leave a comment