Окружени смо познатим маркама и при првом спомену њиховог имена, у нашој глави ствара се слика логоа и њиховог препознатљивог производа. Велики број маркетиншких стручњака ради на изградњи ове слике и вечито истражује шта је оно што ми желимо да видимо, шта ће нас привући и учинити да тој слици будемо лојални. Ово је процес брендирања и он служи томе да се производ дефинише, да се одреди шта је његова сврха, коме је намењен и да се издвоји на тржишту масовне производње. Бренд најчешће везујемо за велике компаније и њихове продукте, али брендирању подлежу и људи.
Изградња сопственог бренда је слична брендирању производа. Сваки човек жели да се диференцира, да буде виђен као оригиналан и другачији како би постигао своје циљеве. Уз добру репутацију и звучно име које сами стварамо, показујемо свету шта је то што ми нудимо, а што не поседује још 7,125 милијарди људи на овој планети. Простор за промоцију доступан је свима и користимо га свакодневно, мада најчешће недовољно продуктивно. У питању је, наравно, интернет. То је место неограниченог тржишта где свако може пронаћи своју публику и прилику да прикаже свој таленат, способност и креативност.
Битно је одредити стратегију и шта је то у чему желите да се издвојите, у чему сте добри и у којој области бисте могли свету пружити додатну вредност. Одлучите који је то циљ који желите да постигнете и шта бисте желели да добијете. Желите ли да будете најзапаженији јутјубер или млади писац? Можда желите да будете најбољи студент у својој генерацији и запажени као вредна и амбициозна особа? Уколико знате којим путем желите да идете, одредите кораке којима ћете стићи тамо, истражите биографије људи који су успешни у тој области и сазнајте шта је данас најтраженије у сфери у којој верујете да ви можете заблистати.
Замислите себе као производ. Анализирајте како вас људи доживљавају сада и ускладите то са оним како ви желите да вас људи у будућности виде. Колико је велика разлика у односу на особу која сте сада и која желите да будете у будућности? Које ће бити ваше уочљиве карактеристике, бенефити и разлике? Са чиме желите да вас људи поистовете када чују ваше име?
Колико паметно и конструктивно користите свет друштвених мрежа? Да ли вам оне служе само за постављање фотографија из излазака, селфија и објављивања прозаичних статуса? Реалност је да људи нису свесни да они већ поседују одређени имиџ на основу оног што представљају на својим профилима и да ће њихови потенцијални послодавци најчешће истражити њихов ,,онлајн живот’’ и да ће то можда бити оно што ће помоћи при одлуци да ли да их запосле или не. Веселе фотографије са пијанки, чак и када се обришу, остављају своје трагове и неко их је сигурно видео. Да ли желите да вас људи доживљавају као неозбиљну особу иако сматрате да свет треба да вас види као одговорну и способну особу?
Размишљајте о вашем стилу комуникације, али и стилу одевања и представљања на интернету. Управљајте перцепцијом коју желите да други имају о вама јер сте ви сами одговорни за њу и ви сте први бренд амбасадор вашег имиџа.
Тина Натарош
Фото: Марија Ердељи