На конференцији за новинаре представљен је концепт овогодишњег јесењег издања Serbia Fashion Weeka и најављене су бројне новине.
На конференцији су говорили: председница Serbia Fashion Weeka и Националне коморе за моду Србије, госпођа Светлана Хорват, члан Градског већа задужен за културу, господин Далибор Рожић, члан Градског већа задужен за привреду, господин Милорад Радојевић, програмски директор пројекта Евроспке престонице културе 2021, господин Момчило Бајац и дизајнери: Марија Шабић, Василије Ковачев и Данијела Божић.
Отварање Serbia Fashion Weeka биће уприличено 7. новембра. И ове сезоне биће посвећено алтернативној моди, те се традиција наставља уз још већи урбано-алтернативни спектакл и то у једном од омиљених места Новосађана, код Фирчија односно у u FIRCHIE THINK TANK STUDIJU. Вече отварања обележиће увек инспирисан Срђан Швељо који ће и овог пута изненадити публику нечим новим и неочекиваним служећи се моделима 25 различитих дизајнера и уклапајући их у несвакидашњу кореографију и амбијент.
Након свечаног отварања, програм се наставља у Конгресном центру „Мастер” Новосадског сајма, где ће бити одржане ревије преко 70 модних дизајнера из Србије, региона и света, а током петог издања Serbia Fashion Weeka , очекује се око 30.000 посетилаца, као и долазак новинара из најпрестижнијих медија као што су државна телевизија Француске – TV 5 Monde, Fashion Channel Italy, Vogue, JQ Italy, Elle Italy, Lash Magazin Paris, Eclectic Magazine Paris, Fashion One TV.
Design Week ће и ове сезоне бити одржан паралелно са sa Serbia Fashion Weekom а циљ пројекта је да изгради и повеже глобалну дизајн сцену са Новим Садом, истовремено са интеркултуралним и пословним конекцијама. Овај пројекат је место окупљања аутора у области креативних индустрија уметника из Новог Сада, Србије и иностранства (индустријски дизајн, ентеријер, веб дизајн, дизајн у издавачким делатностима, мултимедијална уметност, савремено одевање, графички дизајн, костимографија….), међународна видљивост њиховог рада кроз бројне новинаре из земље и иностранства, размене идеја, приказ нових тенденција у области дизајна и прикупљање нових знања од стране врсних предавача из земље и иностранства путем радионица и семинара које су његов саставни део. Овогодишња тема је „Overlap“ односно „Преклапање“ а своје радове ће нам представити нека од најзвучнијих имена данашњице као што су Ана Фенди, са поставком дизајна стакла, Едуардо Перез Гонзалес Окантос из Аргентине – реномирани сликар и дизајнер, Иан Трајлов, који је био и помињан, у оквиру Adobe туторијала и Behancea. Марко Ољача, млади архитекта, Дамјан Станковић, добитник 5 Рed Dot награда, Исидора Тодоровић.
Ова сезона биће запамћена и по доласку највеће звезде у свету моде. 11. и 12. новембра, први пут српској публици представиће се Анa Фенди, једна од пет најпознатијих сестара света. Као највећа модна звезда која је икада посетила Србију, ова чувена креаторка и симбол светске моде, на Serbia Fashion Weeku представиће своју нову линију вина на догађају затвореног типа, док ће током трајања Design Weeka у Новом Саду представити дизајн керамике, стакла и порцулана уз поставку „Topo table collection“.
Још један веома важан сегмент Serbia Fashion Weeka представљају едукативни семинари и конференције. 12. новембра у 11 часова у Универзитету у Новом Саду, на Вишој пословној школи, посетиоци Serbia Fashion Weeka имаће част да прате семинар Jean-Paul Donald Potard-a, светског модног гуруа и дугогодишњег директора модне куће Jean Paul Gaultier. Тема овог семинара биће Успони и падови модне куће Gaultier – добра и лоша пракса у моди, те ће присутни имати прилику да се упознају са разним ситуацијама једне од највећих модних кућа света из прве руке.
- новембра у 11 часова, велико француско име високе моде, Eymeric Francois одржаће семинар са занимљивим темама које обухватају фазе развоја једног модног дизајнера – како од младог настаје реномирани дизајнер, шта се све дешава на том путу и који су кораци током напредовања.
- новембра у 11 часова очекује се семинар Barbare Locatelli, једне од најуспешнијих модних саветника која се већ 20 година бави овим послом и која сарађује са , Robertom Cavallijem i Michael Korsom, док данас пословне савете од ње траже највећа модна имена попут Christophe Lemaire-a, Trussardi-ja, Krizia, Roberto Capucci-ја и других. Тема семинара односи се на продају модних колекција односно шта представља појам продавца, који су основни параметри и категорије продаје, док ће током семинара и дизајнери имати прилику да се посаветују са Барбаром око плана продаје својих колекција.
Fashion Talent Design Competition (FTDC) i European Fashion Talent Design Competition (EFTDC)
Национална комора за моду Србије и ове године покреће националну платформу за препознавање и подршку младих дизајнера, Fashion Talent Design Competition. Циљ овог такмичења је да се младим дизајнерима пружи могућност остваривања и развитка међународне каријере у модној индустрији. Кандидати који могу да се пријаве су студенти модног дизајна и других креативних смерова, али и млади дизајнери до 30 година старости.
Од 2015. NFC Србија организује и европско такмичење за младе дизајнере. На овај конкурс су се пријавили млади дизајнери из 20 земаља. Такмичари који уђу у финале и на FTDC-u и на EFTDC-u имају обезбеђене материјале за израду колекција са којом су аплицирали од стране NFC Србија, те бесплатно представљање на Serbia Fashion Weeku, које ће им омогућити пробијање на модном тржишту и препознатљивост. NFC Србија је потписала уговор са „FASHIONCLASH“ фестивалом у Мастрихту (Холандија), највећим светским такмичењем младих дизејнера, те победници FTDC-a и EFTDC-a добијају прилику да се бесплатно представе на овом фестивалу. Такође смо успоставили пословне односе са Marketplace Бораш (Шведска), највећим текстилним универзитетом и институтом у Шведској, где ће финалисти моћи да представе своје победничке колекције кроз перформансе и уметничке поставке својих радова.