Да ли сте пронашли свој мир?

Практиковање медитације може бити веома корисно за свакодневно опуштање, ослобађање од стреса, негативних мисли и емоција. Увођење овакве праксе у нашу свакодневицу захтева истинско интересовање и мало времена, а даје дугорочне позитивне утицаје на психу.

Према речима психотерапеуткиње Ане Кујунџић, медитација је техника која доприноси смањењу напетости, анксиозности и депресије, опушта мишиће и ублажава бол. После медитације јавља се осећање одмора, свежине, склада и бољег здравља.

Студенткиња историје, Ана Милинковић, открила нам је како је кроз медитацију  научила да води дијалог са собом, да разуме своја осећања у основи, да открије узрок негативне емоције и начин како да је елиминише, али исто тако и да кроз медитацију открије изворе мноштва разноликих  позитивних емоција.

Marija Erdelji (2)

– Медитирам дневно барем по 15 минута откад сам увидела симптоме лошег дисања услед стреса и анксиозности и када ми је баланс енергије био нарушен. Прву помоћ сам добила у разговору са психологом, а сада медитирам сама јер желим да унапредим своје вештине у борби са стресом – каже Ана.

Пред полазак на факултет уз прву јутарњу кафу, Милош Симовић, студент физике, пушта релаксирајућу музику уз опуштајуће звуке из природе. Некад је то звук кише, некад цвркут птица, некад звук таласа, воде, мора. Тако је научио да ствара афирмативне визије и да их уноси у своју подсвест. Самим тим његова свест је аутоматски умела да се брани од притиска који се услед стреса може нагомилати.

– Медитацију сам почео практиковати самостално и сасвим спонтано,  онда када сам постао свестан да је све до нас и да од нас зависи шта ћемо од живота направити – прича Милош.

Marija Erdelji (3)

 Млада правница, Милена Петровић, која ради веома одговоран и стресан посао, изјавила je како кроз медитацију  учи  да фокус ставља на позитивне емоције, одакле јој надолазе позитивне мисли, па су тако настајала и позитивна дела. Ради на себи постепено и поступно, поступа са самом собом уз пуно пажње, стрпљења и поштовања, као да се ради о неком другом ко јој је веома битан и коме жели да помогне.

Психолошкиња Јелена Медић истиче да свако од нас треба да пронађе оно што га опушта, а један од идеалних начина за релаксацију је управо медитација.

– Због начина на који данас живимо и обавеза које имамо, као и мањка слободног времена, свако од нас треба да има „издувни вентил“, нешто што ће нам помоћи да се релаксирамо. Ако се одлучите за медитацију, будите сигурни да ћете спознати себе, постићи унутрашњи мир и способност ка толеранцији – изјавила је Јелена.

Будите креатори, улажите  у себе и мултипликоваће се резултат. На позитивне вибрације активираћете „закон привлачења“ па ће и космос радити у вашу корист. Храните своју душу миром и спокојом. Нека ваша душа буде прозор за свет какав желите да видите око себе.

 

Текст: Сузана Марјановић

Фото: Марија Ердељи

Коментари

Leave a reply