Када је као шеснаестогодишњак направио своју прву интернет страницу, Раде Јоксимовић није ни слутио које ће пословне висина досегнути само неколико година касније. Данас има 26 година, оснивач је и генерални директор фирме за информационе технологије са седиштем у Америци. Радетова животна прича доказ је младим људима да се ризик и храброст у послу увек исплате, а самостално стечен новац и те како цени.

Како је почела твоја пустоловина у пословну сферу?

Као средњошколац сам пуно времена проводио пред рачунаром, махом играјући игрице, као и већина деце моје генерације. Моји родитељи одлучили су  да уведу гасно грејање у нашој породичној кући. Присећам се да је у нашој дневној соби седео директор фирме која се бавила увођењем грејања када сам га упитао зашто његова фирма нема интернет презентацију – сајт. Објаснио сам му како је у томе будућност. Преузео сам велики ризик на себе да направим сајт, јер сам у томе видео прилику коју нисам смео да пропустим. Тај рад  је представљао прекретницу у мом животу. Схватио сам да је могуће зарадити новац само уколико изађемо из оквира наше комфорне зоне. Са 17 година сам радио истовремено три посла.

Откуд идеја за покретањем властитог бизниса?

 Са 19 година сам у тој истој фирми радио са веома креативним људима на интернационалним пројектима и најновијим технологијама. Сви из ближег окружења су били поносни на мој тадашњи успех. У том тренутку доносим одлуку да дам отказ у таквој фирми како бих стечено знање применио у сопственој. У првих шест месеци развоја сопствене компаније, без капитала, било је тешко, али убрзо су кренули да пристижу клијенти, а труд је почео да се исплаћује.

j

Колико залагања и времена је било неопходно да фирма Loyalis Technologies Inc постане бренд?

Покренули смо компанију са седиштем у Сан Франциску, у Калифорнији, која продаје јединствени пословни софтвер америчким компанијама које желе да сазнају нешто више о својим потрошачима. Тренутно компанија анализира информације о понашању око пола милиона америчких потрошача, чијом анализом даје аутоматизоване предлоге компанијама на који начин да побољшају пословање. Изузетно смо задовољни што смо склопили партнерство са великим америчким технолошким компанијама из ове индустрије – Bigcommerce  и Shopify.

Неки од клијената примећују пораст у продаји од преко $3 милиона долара само 6 месеци након имплементације нашег решења, чиме смо веома поносни.

Како људи из Србије гледају на твој успех?

Породица је увек била моја највећа подршка. Сада су сви изузетно поносни на мене, а ја покушавам да дајем овакве интервјуе како бих мотивисао и друге младе људе да је заиста све могуће, уколико не слушају негативне критике и верују у себе. Ако имате неку идеју, немојте стати док је не реализујете. Уосталом, шта је најгоре што се може догодити?

Шта млад човек треба да поседује при остварењу пословних амбиција?

Небројано пута ћемо наићи на неуспех у путу до остварења својих циљева, али трик је не одустајати и гледати на то као неопходну степеницу ка успеху.

 

Јелена Драпић

Leave a comment