Побољшајте памћење овим једноставним триковима

Сигурно сте много пута били у ситуацији да желите нешто да запамтите, али да то исто и брзо заборавите. Можда је у питању неко градиво које спремате за испит или школу, или просто нечије име, рођендан или неки други битан податак.

Може ли се унапредити споствена меморија?

Да ли се памћење може унапредити је врло важно питање, а још нам је значајнији одговор – може! Људски мозак је константно активан и мења се. Свака нова мисао мења његову структуру и на тај начин ми заправо подстичемо мозак да се константно развија. Уколико га хранимо са новим информацијама и проширујемо већ постојеће, изградићемо мрежу појмова и мисли и на тај начин побољшати његову структуру и сложеност. Ово свакако доприноси онда и бржем усвајању нових информација и података.

На који начин?

Постоји више начина за унапређење споственог памћења, а први је да одржавате мозак активним. Активно значи у стању учење и вежбања. Као што се мишићи у телу вежбају у теретани тако се и мозак вежба, али другим методама и справама.

Читање

Читање је врло важно за меморију. Читањем филозофских дела и књижевности подстаћи ћете ваш ум да проширује већ постојеће погледе на свет и споствене ставове. Тиме ћете дати себи прилику да сагледате ствари из неке нове и дубље перспективе, а управо то је гориво за ум који ће почети да проматра неке интересантне идеје или да стиче неке нове и на тај начин да проширује мрежу појмова и мисли. Читати едукативно или књижевно штиво није само начин да утрошите време, већ и да оплемените неке сопствене мисли и емоције и да их формулишите доводећи их у ред.

Фокус

Веома је важно да вежбате фокус и да држите концентрацију на ономе што желите да запамтите. Ако имате проблем да вам мисли често лутају пробајте медитацију или просто вежбе концентрације. Важно је да задржите пажњу на једној ствари, објекту или теми. Ако вам је ово тешко, покушајте да замислите неки предмет и пре него вам мисао побегне постављајте себи питања у глави: какав је то предмет, чему служи, колико је стар, каквог је облика, коме припада, да ли постоје слични предмети, по чему је јединствен….итд. Постављањем питања фокус остаје на једној ствари и на тај начин не дозвољавате другим мислима да вас одвуку.

Писање

Писањем својих мисли, идеја али и свега чега желите да се ослободите је идеалан начин да сувишне или оптерећујуће мисли ставите на папир и тако ослободите простор за неке друге које желите да задржите. Писати можете и о лепим и узбудљивим стварима, о чему год, а то је изванредан начин да ваше мисли остану на папиру и да их читате после ако вам затребају. Писање и мање битних али корисних информација је одличан начин да се растеретите од тога да све морате имати увек у глави. Уколико спремате испит, исписивањем кључних делова и теза ће вам помоћи да их пре запамтите, јер је мозак научен да кад у нешто уложи више труда онда то дуже задржава и сматра битним.

Храна

Наравно поред свега је важно и шта једете, јер од исхране зависи и здравље целог организма. Воће, поврће, махунарке, риба, маслиново уље, орашасти полодови.. нека се нађу на вашем менију, а слаткише смањите, јер вештачки шећер доноси контра ефекат. Повремено чаша вина али и кафа могу да стимулишу мозак. Свакако вода и хидратација су оно без чега човек не може, па ако приметите само пад концентрације, поспаност, одсутност можда вам фали заправо више кисеоника и чаша воде или две!

Игрице

šah boks

Иако нам се чини да су оне губљење времена, заправо играње неких друштвених игара са пријатељима, као и оних на телефону може донети заправо доста благодети. Игре асоцијације, шаха, укрштених речи, судоку и сл. су заправо веома корисне, јер терају мождане ћелије на активност и одлична су мисаона гимнастика.

Уз све ово важно је да смањите стрес, прошетате и дубоко удахнете. Мир и здравље целог организма донеће и вашем уму лакоћу и пространост.

 

Тања Савовић

Фотографије: pixabay.com 

Коментари