Вежбе тела и ума против стреса

Да ли вам се десило да се осећате исцрпљено, уморно, раздражљиво и без енергије? Не можете да саберете мисли и да се сконцентришете на посао  или разговор који водите са саговорником?

Вежбе за ум и тело против стреса! / Фото: Pixabay

Све ово говори да је ваш организам под ударом велике количине стреса која се свакодневно и неприметно накупљао. Ваше здравље и психичко и физичко може бити доведено у питање  и зато морате благовремено и правилно да реагујте на све околности и ситуације које носе ризик стреса.

Постоје навике које ће допринети томе да се осећате боље сваким даном мало по мало. Вежбајте и ум и тело за борбу против стреса!

  •  Јутарње вежбе истезања или на паузи на послу

Практикујте јутарње разгибавање  или на свом радном месту на паузи покушајте чешће да устанете и да се истегнете тако што ћете подићи руке изнад главе, затим се сагнути и дохватити прсте на ногама. По кафу на радном месту можете отићи и пешице уместо лифтом, уколико околности дозвољавају.

  • Вежбе правилног дисања против стреса – дубоко и полако!

Потребно је да дишете дубоко, полако и уједначено. Удишете ваздух кроз уста, па га лагано издишете кроз нос. Издисај би требало да буде дужи од удисаја, а за почетак можете да бројите у себи.

  • Медитативна шетња у природи – вода, река и птице!

Најбоље је да шетња буде у природи, кроз шуму или поред неке текуће воде, реке, потока, јер се на тај начин укључују и друга чула и  напетост се постепено ослобађа а преовлађује релаксација. Вода, дрвеће и цвркут птица делују веома благотворна на сва чула.

  •  Јога у кућној варијанти – креирај свој програм!

Веома је битан правилан положај тела, равна леђа, ноге савијене у коленима, тако да се омогући проток енергије кроз цело тело. Удахните дубоко пуним плућима, задржите кратко дах, па лагано испустите ваздух до краја. Приликом удисаја бројте до три –  издахните.  Такође лезите на струњачу, полако подижите ноге све док не успете да их забаците преко главе и да прстима додирнете под – тада се тело потпуно опустило.

  • Обратите пажњу на врсту и количину намирница – једите здраво и умерено!

Лиснато зелено поврће, махунарке  позитивно утичу на расположење, затим препоручују се блитва, спанаћ, сочиво, боранија,  коштуњаво воће и морски плодови,  бадем, индијски орах, лешник. Црна чоколада изазива производњу хормона среће – зато имајте код себе бар једну штанглу!

  • Смех проверен лек – смејте се што чешће и што гласније!

Након неколико минута јаког смеха, кроз ваше тело проструји крв и напетост спонтано нестаје. Смејте се на сав глас и што чешће – слободно!

  • Слушај  омиљену музику – по потреби „одврни до даске“!

Музика је лек за душу, позитивно утиче на стварање хормона среће. Препоручујемо да слушате нешто од класичне музике или лагану тиху музику за медитацију на послу, уколико је могуће, док код куће појачајте музику која вас највише увесељава.

  • Хидрирај организам и тело – вода за пиће и за купку!

Благи биљни чајеви и свеже цеђени сокови се препоручују код хроничног умора. И наравно вода, вода, много воде – 1 до чак 2 литра дневно би било идеално. Припремите топлу купку са етеричним уљима лаванде, менте, сандаловине, рузмарина – препустите се уживању.

  • Тренирајте – трчање, теретана, фитнес, зумба – бирајте!

Неком више одговара трчање, неко жели да дефинише мишиће у теретани, а неко воли да вежба у групи на зумби. На вама је да процените шта вам одговара, шта вам је потребно и да ли желите да комбинујете различите физичке активности. Такође можете на посао ићи пешке – уколико је могуће и лифт можете заменити пешачким активностима. Битно је да свака активност доприноси позитивно вашем изгледу и унутрашњем осећају.

Води рачуна о себи сваког дана по мало и на дуже стазе твоја борба са стресом ће бити ефикасна. Инвестирај у своје здравље – буди борац и победићеш!

 

Сузана Марјановић

Коментари