Медитација у природном окружењу

Да ли имате обичај да седите поред реке, потока, гледате у воду и не мислите ни о чему? Или можда седите на ливади, травњаку и гледате пространство зеленила, плаветнила и осећате само дашак ветра? Или можда волите да идете у шуму и слушате цвркут птица? Како се осећате у тим тренуцима?

Freepik.com

Медитација је смирено стање организма са  сврхом опуштања ума. Њен најпознатији облик је јога коју можемо и сами практиковати на начин који највише одговара нашем телу и уму.

Обожавам викендом да раном зором трчим у шуми и након тога се скрасим поред предивног потока у дубини Бајфорске шуме у срцу Београда. Шта ти обожаваш? Опушта ме поток који жубори и птице које цвркућу, понеки пас протрчи кроз поток, сунце се пролама кроз високе гране узеленеле богате природе. Постојимо само ја и природа. Нема мисли, нема емоција, само прелепе слике које складиштим у свој ум. Постоји само тај тренутак и нема прошлости, нити будућности, само прелепо време у том тренутку са окружењем прелепе природе. Мислим само о томе…и осећам радост. Сваки пут повећавам минутажу времена проведеног без мисли. Тада сам у миру са собом, а најчешће ми после медитације сама дођу и многа решења за којима сам претходно трагала…Вежбам стање опушености и препуштености току животне енергије. После тога се осећам ресетовано, свеже, одморно и задовољно. Тај ритуал је прешао у моју навику која ми недостаје уколико изостане, па тело и ум вапе за да им поново приуштим задовољство. Некада само ћутим и гледам у зелено и плаво, некада само жмурим, некада понесем слушалице и укључим класичну музику.

Сем  тога, у природу можеш понети и простирку па сам изводити вежбе јоге сличне онима које пратимо путем интернета. Вежбам тако што лежећи ноге најпре подигнем као свећу усправно, затим их забацујем полако изнад главе и када успем да, без напора, додирнем прстима тло преко главе знам да се тад тело опустило потпуно. Неколико пута поновим вежбу и осетим олакшање.

Можеш седети са скрштеним ногама и леђима усправног положаја и вежбати дисање. Полако и дубоко, уздишеш и концентришеш се на удисај – издисај. Ако имаш мантру која ти је омиљена, слободно је понављај или омиљену визуелну слику у мислима  замишљај– моћ подсвести ће је пренети у свест где ће створити позитивне ефекте.

Свако има омиљену вежбу или ритуал који га опушта. Пронађи оно што теби највише годи и недељено одвој време само за своје тело и ум. Вишеструко ћеш бити награђен добром енергијом, спокојем и миром.

 

Сузана Марјановић

Коментари