Које представе нас очекују на 46. Инфанту

46. по реду Интернационални фестивал алтернативног и новог театра свечано је отворен јуче, 25. јуна у Српском народном позоришту, представом Бес плесне компаније Тула лимнејос из Немачке. Које нас представе очекују наредних дана, прочитајте у наставку. 

Фотографија: Марија Ердељи

Среда, 26. јун, 20.00 КЦНС, сала

СМРТ ФАШИЗМУ! О РИБАРИМА И СЛОБОДИ

Рефлектор театар, Србија

„СМРТ ФАШИЗМУ! O Рибарима и Слободи“ је документарна представа, али не и биографска драма. Истражујући причу о Иви Лоли Рибару, његовој породици, вереници Слободи Трајковић, али и читавој генерацији младих људи који су дали своје животе у борби против фашизма, аутори представе желе да, пре свега, кажу нешто о својој генерацији, себи, данашњим херојима и идеалима у које верују. О томе како они разумеју борбу против фашизма данас и o томе шта прича о породици Рибар, значи њима лично, у савременом политичком тренутку обележеном историјским ревизионизмом и јачањем националистичких струја, у региону али и у читавој Европи.

 

Четвртак, 27. јун, 20.00 КЦНС, сала

ЕМИГРАНТИ

Три гроша, Србија

Представа „Емигранти“ настала је у Берлину. Њени аутори, позоришна редитељка из Београда и филмски редитељ из Будимпеште, дошли су у град снова, културну и party престоницу Европе, у потрази за срећом. Иако партнери, њихове идеје о срећи су потпуно другачије. Представа је настала из њиховог интимног судара са почињањем од нуле. Све личне и професионалне контакте, све оно што зовемо свакодневницом, све су то морали да оставе иза себе. Празан стан и празан именик као непомични центар вртлога дешавања, шаренила култура и језика којима се Берлин тако поноси – тако живе имигранти. Осуђени и приватно и професионално једно на друго, у дневној соби са столом и две столице њих двоје праве представу којом желе да изразе контрадикторност ситуације у којој се налазе. С једне стране ту је, надомак руке, обећани град, простор среће и слободе, а са друге изгубљеност, осећај неприпадања. Притисак да се човек оствари, да буде срећан, да успе сада када је главни изговор за неуспех – живот у Србији – отклоњен, функционише као стална препрека за остварење управо тих циљева. Материјална сигурност коју нуди живот у Немачкој такође се урушава када постане сама себи циљ и извор среће, уместо да служи као средство. Представа је добитник награде за најбољу режију на АртОкраина фестивалу у Санкт Петербургу, Русија, 2015. године.

 

Петак 28. јун, 19.00 КЦНС, сала    

ПОШТО ГВОЖЂЕ

Факултет драмских уметности, Србија

Брехтов скоро заборављени и ретко инсценирани поучни комад „Пошто гвожђе“ парабола је о јачању и ширењу фашизма у Европи непосредно пред Други светски рат, приказана кроз призму малог занатско-трговачког комшилука који је конкретна алегорија на односе између европских држава 1938. и 1939. године. Стављена у форму мрачног кабареа, ова представа вам нуди узбудљиву, духовиту, експресионистичку, језиву игру пуну гротескних и препознатљивих типова који ће вас насмејати, али и учинити да се запитате шта се деси ако забијемо главу у песак пред надолазећим злом.

 

Субота, 29. јун, 21.00 Позориште младих, Велика сала

ЉУДСКА СРАМОТА

#рететеатро41 и фондација Матера Базиликата 2019, Италија

„Људска срамота“ је представа која истражује тему срамоте, како индивидуалну тако и колективну, кроз драмску конструкцију која тело претвара у причање. „Људска срамота“ пружа публици разиграно искуство. То је студија између колективног и интимног срама, друштвеног и породичног. Силвиа Грибауди и Матео Мафесанти ироничним језиком који повезује плес и позориште, развијају представу у креативном процесу у чијем су настајању учествовале и заједнице (затвореници) у којима су радили. Током представе, гледалац ужива у креативним идејама које се фокусира на питањe: Када је право или не стидети се било чега?

 

Недеља, 30. јун, 20.00 КЦНС, сала

СРЕБРНИ НОЖ/ГРЕШКА ПРИ СЛЕТАЊУ

Гоблин парти, Јужна Кореја

„Сребрни нож“ је инспирисан „Еуњангдом“ (сребрним ножем), ножем који је у циљу очувања чедности, служио за убиства и самоубиства. У комаду „Сребрни нож“, жене имају контрадикторне ликове. Оне су понекада нежне и немилосрдне, или жилаве али осетљиве, а понекад и стидљиве али љуте. Кроз овај комад, Гоблин парти приказује људску емоцију која мора да живи кроз живот са нечим скривеним у уму изван идентитета жене.

„Грешка при слетању”. Поздрав, Земљани. Наша тела која подсећају на круг могу изгледати чудно. Не бојте се. Дошли смо са другог места, а не са Земље. Ми смо жива бића која су командовала присилно слетање. Желели бисмо да вас посматрамо и покушамо да вас опонашамо неко време. А онда ћемо отићи одавде. Зашто не посматрате себе кроз наша тела? Нађите времена да видите свој свет и живот кроз наша чудна тела.

 

Понедељак, 1. јул, 18.30 СНП, Камерна сцена

КАР

Фекете серетлек, Чешка

„Кар“ је  представа предметног позоришта и концерт по мотивима Ане Карењине. Представа комбинује музичко, кабаретско и предметно позориште које представља оригиналне и заигране музичке композиције које потичу углавном од руског народа. Шест експресивних глумаца, шест гласова, хармоника, труба, виолина, виолончело, контрабас и музички озвучени сто на којем се анимирају предмети за изградњу ритмичких композиција – све то нежно рекреира фрагменте романа. Метаморфоза музике и позоришта, речи и покрета доноси нову позоришну форму.

 

Понедељак, 1. јул, 20.00 СНП, сцена „Јован Ђођевић“

СЕВЕРНА СТРАНА

Ан лу пур лом, Француска

Четири акробате су ставиле у игру сигурну снагу и моћ њихових живих тела. Њихова путања  је пуна препрека, састављена од изненађујућих и разиграних акробатских игара у којима стално измишљају правила. Ходање, трчање, хватање, пењање, даље, увек кретање напред. Иако знају да ће изгубити, то их не сречава да се боре, они се тврдоглаво обавезују на подвиг и уживају у сваком изазову, водећи нас заједно са својим телима до граница њихове физиолошке стварности и до ивице закона физике.

 

Понедељак, 1. јул, 21.30 СНП, сцена „Пера Добриновић“

ЕНХЕДУАНА

Аштар Муалем, Палестина

„Енхедуана“ је комад који спаја дисциплину плеса на свили, плеса и перкусионизма. „Енхедуана“, од митологије па до данашњице, описује различите женске ликове и тренутну ситуацију жена у арапском свету, као и улогу женских уметника у њеном друштву, виђену из перспективе ових блискоисточних уметница које представљају дело, које живе и раде на релацији Блиски исток – Европа. Аштар Муалем  и Симона Абдалах су две палестинске уметнице које су изабрале да живе уметност као сопствени начин изражавања. Обе су пионири својих професија, као циркуски уметник и као перкусиониста која свира дарбуку, традиционални инструмент који махом свирају мушкарци. Обе, такође, настављају да се боре како унутар, тако и изван Палестине, да практикују своју уметност запажено и без цензуре.

 

Уторак, 2. јул, 18.00 СНП, сцена „Јован Ђорђевић“

РОМЕО, РОМЕО, РОМЕО

Џошуа Монтен, Швајцарска

Чак и данас, у доба Тиндера, Гриндера и он-лајн забављања, плес истрајава у својој улози чиниоца у налажењу партнера. Ова плесна продукција за 4 Ромеа (од којих је један уствари жена) истражује идеју плеса као узбуђујуће блиског и личног облика суживота двоје људи. Сваки од посматрача може да ускочи у улогу Јулије и посведочи плесачеву посвећеност да импресионира својом уметношћу, шармом, атлетском грађом, складним покретима, а понекад и голим очајањем. Публика седи у партеру распоређена по извођачком простору. Њихове реакције и интеракције су видљиве свима, па тако публика преузима једну од улога у представи којој сведочи.

Коментари