Концерт Краљева фруле

Дом омладине Београда, уз покровитељство Секретаријата за културу Града Београда, представља гала концерт народног стваралаштва у Комбанк дворани!

Посети концерт!

Педесет година рада Боре Дугића, магични кавал Теодоси Спасова и нова сазвучја панове фруле Мадалина Луке! У четвртак 23. маја у 20:00h имаћете прилику да уживате у звуцима фруле у Комбанк дворани!

Улазнице се могу купити преко мреже Ticket Vision и на благајнама Дома омладине и Комбанк дворане по ценама од 1000 РСД, 1400 РСД и 1800 РСД.

“Краљеви фруле” је изузетан пројекат који у форми супер-групе окупља најбоље музичаре на овом инструменту са Балкана. Ови мајстори ће се представити својим соло програмима, али и заједничким наступом, славећи богатство заједничке традиције и индивидуалну виртуозност.

Бора Дугић прослављени је српски музичар и виртуоз на фрули, народном инструменту који се сматра једним од стандарда у сазвучју више балканских народа.

Дугић ове године слави редак јубилеј, кога свакако вреди обележити, између осталог и овим концертом: 50 година рада и 70 година живота.

Теодоси Спасов славни је бугарски џез музичар који свира кавал, дрвену “пастирску” фрулу са осам рупа, један од најстаријих инструмената у Европи, богат тоновима и техничким могућностима. Развио је свој јединствени стил свирања инструмента синтетизујући традиционални фолклор са џезом и класичном музиком. Већ деценијама гостује широм Европе, Азије, Блиског истока, Аустралије, Канаде и Сједињених Држава: у априлу 1995. године магазин “Неwсwеек” препознао је Спасова као једног од најталентованијих источноевропских музичара у свом чланку “Најбољи на Истоку”.

Мадалин Лука румунски је уметник нове генерације, који доноси свеж приступ традиционалном инструменту – пановој фрули. Током каријере храбро се бавио различитим жанровима – румунском традиционалном музиком, класичном музиком, џезом, wорлд музиком, а учествовао је на бројним фестивалима и концертима у Европи, наступајући како соло, тако и са различитим бендовима и оркестрима. Мадалин Лука се у јавности профилисао као трагач за новим начинима музичког изражавања, експериментишући са неоткривеним могућностима панове фруле, уводећи је у нове музичке територије, које до сад није походио ниједан други музичар на овом инструменту.

Извор: Портал Млади

Коментари