Млади предузетници објашњавају како до успеха

Новосадска омладина могла је да чује приче и пут до успеха 12 предузетника, учесника првог ОПЕНС дана који је одржан јуче, 26. априла у клубу Квотер. Ево шта они кажу.

На три различите бине учесници су кроз разговор са актерима Државног посла представили своје брендове док је у исто време у позадини ишла и музика, а посетиоци су разговоре слушали преко слушалица.

Представнике Мудролија са Твитера нисмо стигли да интервјуишемо, али их је Ђорђе Чварков одлично представио.

Ко су били учесници, које су брендове представљали и шта је по њима кључ успеха, сазнај у даљем тексту.

 

Ивана Ибраимов – маркетинг менаџер компаније Гир која се бави дизајном и производњом намештаја од пуног дрвета.  Покушавају да буду платформа за развој креативне сцене Србије и да развијају све више свој бренд.

Кључ успеха – Рад, иновација и жеља за успехом!

Иван Бркљач  – вођа пројекта Mokrin House у селу Мокрин надомак Кикинде. То је први coliving простор у Србији и један од првих у Европи. Преко 750 људи у последње 2 године из преко 45 земаља индивидуално је посетило ово место, а преко 3000 људи преко компанија и организација.

Кључ успеха – Радити оно што волиш и моћи да радиш то у смислу да је то одрживо. Уколико пронађеш ту страст, фокусирај се да њу експлаатишеш. Никад лакше није било почети, али никад теже успети. Интернет нам је отворио цео свет да комуницирамо без икаквих ограничења. Мислим да је ово добро време у коме се може лепо живети и направити нека лепа прича.

Новосадска омладина слуша предузетничке приче.

 

Исток Радованов – један од оснивача бренда Pray Eyewear из Зрењанина. Они се баве производњом јединствених и софистицираних наочара почетно од дрвета, а од ове године и неких нових материјала.

Кључ успеха – Да је лако успети сви бисмо живели срећно, али није ни толико тешко. Одувек нас уче да је у Србији то готово немогуће, али мислим да је то погрешно јер је успех све више доступан у овом свету интернета и свеобухватне комуникације. Ово је најбоље време да се ради оно што се највише воли, а то и јесте кључ успеха.

Мирослав Вујовић и Бојан Савић из Njuz.netа који нам већ 7 година доносе неке другачије вести.  Питали су се да ли ће људи прихватити то што раде и да ли ће им бити јасно шта раде јер је њуз нешто другачије, није класична сатира.

Кључ успеха – Највећи изазов је кренути. Остали смо привржени основном принципу, тј. критички смо настројени према свима подједнако. Не радимо вест ради вести већ тражимо повод и није битни ко су актери већ шта говоре и раде.

Владимир Елесин – власник, директор, идејни творац и све остало за пројектe Tegla’s, Дечија играоница, Кифлица. Све је настало као покушај да помогне себи и свима који седе 8 сати за рачунаром и питају се шта да једу сваки дан.

Кључ успеха – Истрајност, рад на себи и производу и контрола квалитета. Уколико успеху тежите, велика је вероватноћа да ћете до њега и стићи.

Ако тежиш успеху, стићи ћеш до њега, каже Владимир.

Владан Остојић – један од сувласника Vega IT Sourcing компаније која се бави развојем софтверских решења везане за софтверске производе.

Кључ успеха – Посвећеност клијентима, личном развоју, колегама који раде са нама. Никада није било лакше ни јефтиније у Србији основати фирму и пословати на светском тржишту што сам дошао и да пренесем младима и да их мотивишем да покушају да оснују сопствене фирме и да се покрену.

Зоран Јевтовић – један од оснивача Црне Овце – сладолеџинице основане 2015 у БГ-у која постоји од прошле године и у НС-у. Идеја је била да се локалном тржишту понуди уметност ручно прављеног сладоледа.

Кључ успеха – Нисам још стигао до тог решења јер не сматрам да смо још успели и даље се боримо. Зависи и од тога шта се подразумева успехом, за мене је успех кад неки писац напише књигу која остаје за вјек и векова.

Ана Бабић – ауторка из бренда Шкрабац који се бави израдом разних текстилних и декоративних ствари са шаљивим илустрацијама.

 

Ана Бабић у разговору са нашом новинарком Данијелом Шиловановић.

Кључ успеха – Пронађите оно што волите да радите и то радите нон-стоп. Лежите и устајте са вашом идејом, не дозвилите никад да је оставите по страни. Има лаких и тешких и занимљивих ствари, али ако то заиста волите неће вам бити тешко.

Цео интервју са Аном прочитај овде.

 

Дашко и Млађа свако јутро на себи својствен начин забављају целу Србију. Свуда око себе проналазе инспирацију.

Кључ успеха – Тражили смо код кључара, али није хтео да нам прода.

Ненад Радојчић – један од оснивача и представник дизајн студија Браћа буразери и бренда одеће DechkoTzar.

Кључ успеха – Ред, рад и дисциплина кичме. Битно је колико си посвећен послу, раду, напретку, константом експериментисању, довијању.

Борис Попов – сувласник и суоснивач прве новосадске занатске пиваре RazBeerbriga основане 2015. Он и супруга основали су пивару са циљем да се домаћем тржишту понуде специјална, непастеризована пива од природних састојака.

Кључ успеха – Веровати у свој бренд, пуно радити, задржати оштрицу и основну почетну идеју без лоших компромиса, поготово са квалитетом и наступом на тржишту. Јако су битни људи са којима радите. У малим фирмама се промашај у селекцији баш осети и зато треба запослити људе које верују у ту идеју и у то што раде да би сви заједно напредовали. Будућност сваке економије су мали и средњи бизниси. Није било лако од почетка, али све је лакше.

 

 

Данијела Шиловановић

Фотографија: Марија Ердељи

Коментари