Омладинске новине на конференцији „Храбри нови медији“

Омладинске новине су у четвртак, 30. новембра, учествовале у конференцији „Храбри нови медији“ у организацији Deutsche Welle Aкademie.

Храбри нови медији

Клаус Дајхман (Deutche Welle Akademie)

Целодневна конференција одржана је у Малом позоришту Душко Радовић, а организована је са намером да нас усмери и инспирише да стварамо боље, занимљивије и квалитетније текстове за тебе.

Обавештавање и образовање младих умова неки су од најважнијих задатака медија. На конференцији „Храбри нови медији“ дискутовало се о томе шта тачно дефинише квалитетан медијски садржај и како би он требало да изгледа – нарочито када је створен од стране младих и упућен младима.

Ко су били панелисти?

У панелима су учествовали српски и немачки новинари, креатори неких од најпопуларнијих медијских садржаја у ове две земље, између осталих: Markus Morchen (главни и одговорни уредник logo!/ZDF), Весна Ћоровић Бутрић (главна и одговорна уредница дечјег, омладинског и породичног програма Радио Београда), Franciska Bulban (заменица главног и одговорног уредника Bento / Der Spiegel), Магда Јањић (главна уредница VICE Србија); и млади Јутјубери – из Немачке Lisa Sophie (ItsColeSlaw и funk.net), а код нас Михаило Тешић (Тарзанија), Дарко Радовац (Yasserstain и Tubesday Tuesday) и други.

Стефан Јањић из Кровне организације младих представио је медијску анализу тема од важности за омладину.

Храбри нови медији

Јутјубери су представили своје виђење медија и садржаја доступних младима данас.

Закључци конференције

У данашње време, захваљујући интернету и друштвеним мрежама, млади су преплављени информацијама, те је битно те информације формулисати кратко, сажето и јасно. Информација је све више, времена је све мање. Кључан проблем тог поретка представља оно што прође филтер и оно што се директно пласира младима као материјал на који вреди утрошити тих неколико минута одвојених за ишчитавање информативног и забавног садржаја као што је, на пример, овај чланак. О чему млади желе да читају и о чему би требали да читају? Сам назив конференције нам одаје део одговора.

Храбри нови медији

Конференција „Храбри нови медији“ отворила је врата ка новим садржајима намењених младима.

Улога Омладинских новина у томе

Треба да будемо храбри нови медији. То значи да је наш задатак да те забавимо, али истовремено и научимо нечему што ће ти користити. Наш задатак је да ти пружимо шансу да укључиш своје критичко мишљење, да те охрабримо да будеш свој и да ти отворимо ум ка прихватању различитости култура и светова. Можда чак и да те доведемо да преиспиташ неке своје ставове и научиш нешто ново о себи. Одрастање, студентски живот и преузимање нових одговорности и обавеза свакако ти не остављају много времена за читање. Ми желимо да можеш да се ослониш на нас за квалитетно попуњавање тог слободног времена током труцкаве вожње аутобуса од и до факса или током чекања на шалтеру студентске службе.

Ми смо афирмативне новине и наша храброст, пре свега, представља жељу да те мотивишемо да радиш на себи и да се не осврћеш на недаће окружења и услова који нису идеални за младе особе. Како је у свом поздрављању рекао Александар Јунг, стални заменик немачког амбасадора у Србији: „Уколико желите да останете у овој земљи чуда [коју представљају медији], морате имати храбрости да прогутате црвени колачић и останете у свету медија.“

Прихватамо изазов!

 

Кристина Цветковић

Фотографија: Марија Ердељи

Коментари