Храна на студентски начин

Да бисмо били успешни и продуктивни, неопходно је да се добро осећамо у свом телу. Оптималан рад нашег организма зависи од више фактора, али је свакако најважнији од њих – храна. У зависности од тога шта и колико једемо у току дана, можемо помоћи нашем организму да испрати темпо живота.

Доручак је најважнији оброк у току дана који не смемо пропустити. Можда вам се чини да немате времена за њега, али потрудите се! Одвојите неколико минута и на здрав начин започните дан. Предлог за брз, али ефикасан студентски доручак је свакако мусли. Можете купити већ готове мешавине или сами комбиновти житарице које су доступне у продавницама здраве хране. У то додајте свеже воће попут банане, која је хранљива и пружа осећај ситости. Прелијте јогуртом, соком или чајем – избор је на вама. За припрему је потребно само пет минута, али ће вам овај оброк обезбедити неопходну енергију за успешно јутро!

Marija Erdelji (2)

Студенти доста времена проводе у учењу које троши енергију, те је пожељно између оброка појести и ужину. Воћем и поврћем ћемо у наш организам унети неопходне витамине и влакна. Они уједно помажу да останемо здрави. Салате можете правити сами, или купити већ готове у неким од великих маркета. Ако је реч о салати с поврћем у њу можете додати комадиће меса и сира и тиме је учинити оброк салатом, што је одлична идеја за лаган ручак који можете понети са собом на факултет.

Уколико се попут већине студената храните у мензи, трудите се да сваки дан одаберете неко друго јело јер је јако важно хранити се разноврсно. Пожељно је да два пута недељно једете рибу. Она садржи омега три масне киселине које повољно утичу на памћење. Ако не једете у мензи, приступачне су туњевина или сардина, које можете наћи у свакој продавници.

Да би организам правилно функционисао, потребно је да будете и физички активни. Пола сата шетње у току дана ће омогућити да се боље осећате. Студенти много времена проводе у затвореном простору, тако да је препоручљиво прошетати се на факултет или возити бицикл.

Осим хране, не заборавите и да уносите довољно течности! Потрудите се да у току дана попијете око две литре воде. Лимунада може помоћи да осим течности у организам унесете витамине и шећер који су вам потребни.

Мале измене ће омогућити бољи баланс организма, а вама више енергије и могућности. Будите креативни, комбинујте различите намирнице и откријте шта вам највише прија.

 

текст: Ђурђија Лукић

фото: Марија Ердељи

Коментари