Проглашени победници конкурса Финансијска писменост – дигитални изазов

Проглашени победници конкурса – честитамо! 

Друштво математичара Србије, у сарадњи са Ерсте Банком, прогласило је победнике конкурса „Финансијска писменост – дигитални изазов” – талентоване средњошколце из целе Србије који су осмислили иновативна дигитална решења у области финансијског образовања. Победнички пројекти истичу се не само по квалитету већ и по примени и развоју дигиталних компетенција и коришћењу математичког и информатичког знања.

Своје примере креативних решења у области финансијске едукације на тему буџетирања, штедње, инвестиција и кредита овом приликом представили су ученици средњих школа: гимназије „Јосиф Панчић“ из Бајине Баште, економске средње школе „Боса Милићевић“ из Суботице, „Дванаесте београдске гимназије“ из Београда, гимназије „Тутин“ из Тутина, гимназије „Сава Шумановић“ из Шида, „Рачунарске гимназије“ из Београда, гимназије „Никола Тесла“ из Будимпеште, техничке школе „Прота Стеван Димитријевић“ из Алексинца и „Ваљевске гимназије“ из Ваљева.

„Велико је задовољство бити на челу Друштва које је прошлог месеца прославило 75 година постојања и које кроз све ове године мотивише наставнике и ученике на примену математике у различитим сферама. Посебно бих истакао два пројекта која су ове године спроведена уз подршку Ерсте Банке, а којима је циљ подизање свести о значају финансијске писмености и верујем да ћемо заједно наставити да креирамо нове прилике за ученике и наставнике“, рекао је проф. др Мирослав Марић, председник Друштва математичара Србије.

„Иако већина младих финансијски зависи од родитеља и не зарађује свој новац, важно је да новцем који имају одговорно располажу, као и да се добро припреме за период када ће самостално управљати новцем који зарађују. Пројекат који је реализовало Друштво математичара Србије и конкурс „Финансијска писменост – дигитални изазов“ на коме смо видели сјајне примере финансијске едукације на врло интересантне теме биће одличан ресурс и велики допринос изградњи финансијске писмености генерација које долазе“, истакла је Марија Мутић, менаџерка за друштвено одговорно пословање и финансијску едукацију Ерсте Банке.

Поред проглашења победника конкурса, овом приликом представљена је и интерактивна едукативна Платформа Друштва математичара Србије, намењена интеграцији финансијске писмености у редовни наставни план и програм предмета Математика за средњошколце. Циљ Платформе је да ученицима пружи неопходне ресурсе за ефикасно савладавање вештине критичког мишљења током процеса учења. С том идејом, ауторски тим развио је 12 области које обухватају теоријске садржаје, мноштво урађених задатака и видео материјале, које наставници могу с лакоћом да укључе у свој наставни процес.

„Финансијска писменост је један од великих изазова с којима се наша популација свакодневно сусреће. Ова компетенција игра изузетну улогу у добробити сваког појединца, али и у целој нашој заједници. Веза математике и финансијске писмености изузетно је велика јер су математичка знања и вештине нужни за разумевање финансијских концепата. Управо зато је Друштво математичара Србије, уз подршку Ерсте Банке, покренуло пројекат креирања интерактивне едукативне платформе, која је отворен дигитални дидактички ресурс за изучавање и разумевање основних концепата финансијске писмености“, рекла је Милена Марић, координаторка пројекта из Друштва математичара Србије.

Према процени УНИЦЕФ-а, финансијска писменост једна је од кључних животних вештина за 21. век, а за будућност наших средњошколаца веома је важно да њоме овладају, да постепено граде и увећавају знање, уз подршку наставника, родитеља и целе заједнице.

Leave a comment