Док и даље постоје они који тему Инфлуенсер маркетинг стављају у исти кош са губљењем времена и скупим хобијем, податак да је ова индустрија прошле године достигла величину тржишта до рекордних 16,4 милијарде долара руши све сумње.

По дефиницији, инфлуенсер је појединац који може утицати на промене у понашању других често кроз поуздано мишљење, знање и креирање садржаја, објашњава Гордон Гленистер, аутор књиге „Influencer Marketing Strategy: How to Create Successful Influencer Marketing“ и додаје да се Инфлуенсер маркетинг дешава када је неко (инфлуенцер) укључен у кампању за промоцију производа или услуге.
Стубови ове бранше, за коју се очекује да ће достићи величину глобалног тржишта од 21,1 милијарди долара у 2023. години, управо су Инфлуенсер маркетинг менаџери који представљају главну спону између инфлуенсера и компанија.
Како изгледа један радни дан Инфлуенсер маркетинг менаџера? Шта ради и са киме све сарађује? Одговоре на ова, али и друга питања о овој иновативној менаџерској позицији дале су нам наше саговорнице Ивана Томашевић и Ђурђа Ножинић.
Који је опис посла Инфлуенсер маркетинг менаџера?
Ђурђа Ножинић, специјалиста за Инфлуенсер маркетинг у агенцији за интегрисане комуникације Неw Медиа Теам, каже да је Инфлуенсер маркетинг менаџер одговоран за све клијенте и кампање на којима је потребан ангажман инфлуенсера.
– Менаџер је задужен за цео процес: мапирање инфлуенсера и оних који су најприкладнији за клијента/бренд, затим осмишљавање активација (како ће објаве изгледати), контактирање и комуникација са инфлуенсерима – тражење понуде, а затим након клијентовог одобрења буџета водимо даље процес и координишемо објаве на друштвеним мрежама.
Након објављивања, објашњава наша саговорница, проверава се да ли је све урађено по плану, а затим следи завршница – израда извештаја у коме се приказују објаве и статистика објава и мери се колико је кампања била успешна.
Шта чини доброг Инфлуенсер маркетинг менаџера?
Ивана Томашевић, директорка сектора за Инфлуенсер маркетинг у агенцији Неw Медиа Теам, наглашава да су комуникационе и преговарачке вештине битне за једног менаџера и додаје:
– Потребно је да буде упућен у тренутна „дешавања“ на „планети инфлуенсера“ и да истражује надолазеће трендове, како у маркетингу, тако и у блиским сферама пословања. Добро познавање и константно проналажење нових амбасадора је такође ставка која краси доброг Инфлуенсер маркетинг менаџера, јер сваки бренд жели нешто ново, што већ није виђено. Свакодневно праћење друштвених мрежа које су у том тренутку актуелне (Тик Ток, Инстаграм, YоуТубе,..) само је још један велики плус. Такође, квалитетан менаџер је способан да препозна микроинфлуенсере, пружи им шансу, представи их бренду и помогне да постану макроинфлуенсери.
На питање ко све може да буде Инфлуенсер маркетинг менаџер, наша саговорница истиче да је најважније да је то неко ко воли маркетинг и комуникацију, фан је свих друштвених мрежа, успоставља пријатне односе са људима, размишља “изван кутије” и може предвидети ко ће бити сјајан за коју кампању.
Са киме све сарађује?
На нашем тржишту под инфлуенсерима не подразумевамо само блогере, објашњава Ивана, већ и познате личности, глумце, музичаре, уметнике… Због разноврсних клијената константно постоји потреба за сарадњом са великим бројем инфлуенсера из различитих сфера интересовања.
Из угла агенције, менаџери комуницирају и са представницима компанија, те је најважније установити шта је главни циљ клијента и колико буџета има на располагању, наглашава Ђурђа и додаје:
– Ако је у питању нови производ или услуга важно је укључити неке од најпознатијих инфлуенсера за које знамо да “раде посао” односно имају одличну статистику. Уколико је клијент неки нови мали бренд који је ценовно приступачан на тржишту онда свакако тежимо за инфлуенсерима средњег ранга, као и микроинфлуенсерима који су данас такође веома важни будући да имају верну базу пратилаца.
Како изгледа један радни дан Инфлуенсер маркетинг менаџера?
Сваки радни дан је другачији и то је оно што је посебно узбудљиво у овој индустрији.
– Све зависи шта је приоритет. Уколико на пример имамо догађај онда је најважнији задатак тог дана слање позивница и фоллоw уп-овање односно комуникација и проверавање да ли је неко у прилици да се одазове позову. Тада имамо праћење објава уколико је догађај истог дана, као и сам долазак на догађај и дружење са инфлуенсерима, открива Ножинић.
Некада дан има више активности, истиче наша саговорница, од комуникације са сарадницима, слање брифинга (кратког упутства и најважнијих информација о кампањи), прослеђивања објава клијенту итд.
И за крај
Ивана и Ђурђа су се једногласно сложиле да је најмање интересантан оперативни део посла – прикупљање статистика, израда извештаја. Али, да и у том сегменту има магије, када се анализом крајњег резултата дође до информације да је циљ задовољен и да је претходна кампања надмашена.
За сам крај разговора, наше саговорнице су са нама поделиле део посла који им се највише допада. Ивана наглашава да је реализација договорене кампање и креирање садржаја заједно са инфлуенсерима веома забаван део посла, док Ђурђа објашњава да је најлепши, али и најизазовнији сегмент прилагођавање потпуно различитим индустријама и захтевима клијената.
Извор: Стартуј