Кровна организција младих Србије одржала је конференцију под називом ,,Млади у медијском огледалу”, 3. фебруара 2022. године, у Мама Шелтеру у Београду. На конференцији су представљени резултати истраживања Млади у медијском огледалу 2021, које се објављује пету годину заредом. Тема истраживања је слика младих у медијима, односно како и колико медији извештавају о младима.
Имајући у виду актуелну тему доделе државне помоћи младима у износу од 100€, као и резултате истраживања који показују да се млади у медијима и у програмима политичких партија не помињу у довољној мери и на одговарајући начин, на конференцији је најављен мониторинг изборне кампање који ће КОМС реализовати, са посебним освртом на политичку партиципацију младих и присуство младих у медијима.
Кључни налаза истраживања:
- Број садржаја о младима је двоструко већи у односу на прошлу годину, пре свега због детаљнијег извештавања о црној хроници и теме вакцинације младих.
- На једну вест о активизму, дође 13 вести из црне хронике.
- О културним садржајима за младе и омладинском активизму извештава се веома ретко.
- Млади се у позитивном контексту приказују у сваком шестом тексту или прилогу. Негативан контекст је три пута чешћи.
- Ако су млади приказани у негативној конотацији, најчешће су представљени као насилни, неморални и промискуитетни.
- Млади су и у 2021. приказани као врло хомогена група: простор за младе који имају инвалидитет, у лошој су материјалној ситуацији, припадају мањинској нацији или сексуалној оријентацији износи тек 5%.
- Мушки актери су двоструко заступљенији од женских у јавности.
- Мејнстрим медији су, без обзира на своју уређивачку позицију, одговорно извештавали о вакцинацији младих и подстицали је.
- Омладински портали показали су далеко већи сензибилитет за извештавање о омладинском активизму од мејнстрим медија.
- Иако су најзаступљеније друге теме и формати, већина јутјуберки повремено користи своје платформе како би проговориле о темама од ширег друштвеног значаја, пре свега о родној равноправности и менталном здрављу.
- Истраживање у целости можете преузети овде: ПРЕУЗМИ ИСТРАЖИВАЊЕ.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ово истраживање израдила је Кровна организација младих Србије у сарадњи са Дојче веле Академијом, Институтом за медије и различитости, Асоцијацијом Локал Прес и Новим Магазином. Истраживање је настало у оквиру пројекта DW Akademie Young Media – Media for and with young people, који подржава Министарство за економски развој и сарадњу Савезне Републике Немачке и Дојче веле Академије као и пројекта MLADI: Media literacy alliance and digital importance, који подржава Делегација ЕУ у Србији.
Ставови изражени у овој публикацији одговорност су аутора и издавача и не представљају нужно ставове Министарства за економски развој и сарадњу Савезне Републике Немачке, Дојче веле Академије као и Делегације Европске уније у Србији.