Јога – хармонија тела, ума и душе             

Још од доба грчких филозофа и Сократове крилатице „Спознај себе самогa“, човек тежи ка складу са собом и својом околином. Јога је древна наука здравог живљења, и као таква, осмишљена је да буде уклопљена у свакодневни живот.

Реч јога потиче из санскрита и значи повезати, односно ујединити. Вежбе јоге имају целовит учинак јер доводе до равнотеже тела, ума, свести и душе.

Јога вуче корене из три највеће индијске филозофије. Током хиљада година, колико је трајао њен развој, постепено су се издвојили одређени правци који покривају све аспекте човека на његовом путу ка себи. У данашње доба постоји много грана, као и школа јоге, а неке од најзаступљенијих су Хата  јога, Кундалини јога и Аштанга.

Marija-Erdelji-(1)

У многим научним студијама је утврђено благотворно дејство редовног вежбања јоге. Она утиче на смањење количине стреса и помоћ при одржавању унутрашњег мира и равнотеже. Исто тако, утврђено је и позитивно дејство при излечењу неких болести, пре свега као пратећа терапија.

Један од битних фактора за успешно бављење јогом јесте и проналажење одговарајућег школованог инструктора јоге, који праксу може прилагодити индивидуалним потребама и могућностима почетника.

Marija Erdelji (2)

У Србији се јога практикује још од 60-их година 20. века. Једно од најпризнатијих удружења у Србији је Јога савез Србије који окупља највећи број друштава из Србије, али и сарадника из читавог света, репрезентујући академски приступ јоги. Јога савез Србије већ традиционално организује акцију „Вежбајте са нама јогу“, односно бесплатне часове јоге, у Јога парку на Ади Циганлији, од маја до септембра.

Marija-Erdelji-(3)

Довољно је вежбати јогу два до три пута недељно и већ након неколико часова редовног вежбања могу се осетити први ефекти, како физички, тако и психички.

Након првих недеља, можете осетити побољшање концентрације, когнитивних способности, правилним дисањем једноставно и тренутно уклонити стрес, али и побољшати сан. Физичке добробити вежбања јоге су најпре побољшање физичке снаге, смањење бола у леђима, као и јачање мишића. Вежбањем јоге започећете занимљиво путовање упознавања свог бића, ума, тела и духа.

текст: Слађана Петровић

фото: Марија Ердељи

Коментари